چرا اعتراضات آمریکا به اروپا کشیده شد؟

به گزارش مجله نماشو، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی به آنالیز علت سرایت تظاهرات ضدنژادپرستی از آمریکا به کشورهای اروپایی پرداخت.

چرا اعتراضات آمریکا به اروپا کشیده شد؟

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، محمد مسجدجامعی سفیر اسبق واتیکان و پژوهشگر دین شناسی و جامعه دینی در این باره گفت: داستان قتل فلوید به دلائل مختلف در آنجا که به متن جوامع مختلف مربوط می گردد، عمدتاً جوامع دنیا اول را تحت تأثیر قرار می دهد، اگرچه همگان به لحاظ عاطفی و انسانی تحت تأثیر قرار گرفتند.

حتی در آفریقا نیز با توجه به اینکه جورج فلوید سیاه پوست بود شاهد تحرکاتی بودیم و حتی اتحادیه آفریقا اطلاعیه ای داد و برخی از شخصیت های آفریقایی موضع گرفتند، اما تاثیرگذاری اصلی مربوط به دنیا اول میگردد. جریانهایی در دنیا اول وجود دارد که دارای رشد فزاینده ای است. برای مثل مساله طرفداری از محیط زیست را در نظر بگیرید. کسانی که نسبت به تغییرات محیط زیستی حساس هستند و حتی مطالباتی از دولت و نمایندگان مجلس و احزاب خود دارند، عموماً دنیا اولی هستند.

دو مساله دیگر هم هست که با هم آمیختگی دارد، یعنی مسائل ضدتبعیضی و موضوع دفاع از اقلیت ها. علی رغم رشد افکار راستگرایانه در اروپا، گرایش ضد تبعیضی نیز رشد فراوانی داشته است.

برای نمونه ایرلند کشوری بود بسیار محافظه کار به لحاظ دینی. تنها کشوری است که قانون اساسی آن با ستایش خداوند و حضرت مسیح آغاز می گردد.

علی رغم همه این نکات در رفراندومی که چند سال پیشتر در خصوص قانونی کردن همجنس گرایی برگزار گردید، بیش از شصت درصد به نفع آن رأی دادند که علی رغم آن سابقه کاتولیکی، بسیار تعجب انگیز است. علت های زیادی برای این پدیده وجود داشت که از جمله کودک آزاری کشیشان بود. نکته مهم این بود که بسیاری از هواداران می گفتند که بدان علت بدان رأی داده اند که خواستار عدم تبعیض نسبت به همجنس گرایان هستند. اگر اشتباه نکنم حتی وزیر بهداشت ایرلند هم چنین گفت. به هرحال گرایش ضد تبعیضی در حال حاضر در عموم کشورهای اروپایی وجود دارد و به احتمال فراوان تقویت هم خواهد شد.

مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1177

به "چرا اعتراضات آمریکا به اروپا کشیده شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اعتراضات آمریکا به اروپا کشیده شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید