چین: قصد رقابت با دلار را نداریم

به گزارش مجله نماشو، قایم مقام رییس بانک مرکزی چین گفت هدف از توسعه یوان دیجیتالی استفاده در داخل مرزهای این کشور است.

چین: قصد رقابت با دلار را نداریم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، مقام ارشد بانک مرکزی چین در اظهاراتی کم سابقه گفت هدف چین از جهانی سازی یوان، دریافت صندلی دلار نیست و این کشور یوان دیجیتالی خود را با هدف استفاده داخلی توسعه داده است.

لی بو- قایم مقام بانک مرکزی چین- با اشاره به اینکه جهانی سازی یوان پاسخی طبیعی به نیازهای چین است، اضافه نمود: این بازار است که باید تصمیم بگیرد از کدام ارز استفاده کند. جهانی شدن یوان باعث تسهیل در تجارت و سرمایه گذاری خارجی می گردد.

در حال حاضر توسعه یوان دیجیتالی در مراحل اولیه خود قرار گرفته است اما بعضی از منابع از احتمال اتخاذ رویکرد سختگیرانه نسبت به یوان دیجیتالی توسط آمریکایی ها خبر داده اند. چین از سال 2014 پروژه راه اندازی یوان دیجیتال را شروع نموده و احتمالا به نخستین کشوری تبدیل خواهد شد که استفاده از ارز دیجیتالی را در سطح ملی شروع می نماید.

سال قبل بانک مرکزی چین بیان کرد ارز دیجیتالی این کشور تا زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی سال آینده آماده استفاده خواهد شد. طبق اعلام بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال دارای بعضی از ویژگی های مشابه بیتکوین است و به تدریج جایگزین اسکناس ها و سکه های فعلی خواهد شد.

مقامات کاخ سفید گفته اند برنامه ای برای مقابله با یوان دیجیتالی ندارند اما به شدت مشتاق هستند تا دلار دیجیتالی ایجاد گردد. پیش از این نیز شماری از اعضای کنگره آمریکا از جروم پاول- رییس بانک مرکزی این کشور- و ژانت یلن- وزیر خزانه داری- خواسته بودند برای شرح در مورد پروژه های توسعه دلار دیجیتالی در کنگره حاضر شوند.

در حال حاضر چین مراحل آزمایشی راه اندازی یوان دیجیتالی را سپری می نماید و پس از فاز اولیه، کار استفاده از این ارز در دیگر شهرهای عظیم این کشور در حال اجرا است. یوان دیجیتالی همچنین قرار است برای انجام مبادلات خارجی، تجارت بین المللی و تبدیل ارز استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1673

به "چین: قصد رقابت با دلار را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: قصد رقابت با دلار را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید