کاهش نرخ بهره در چین هم بازارهای دنیا را آرام نکرد

به گزارش مجله نماشو، بانک خلق چین برای آرام کردن بازارها و کاهش نگرانی ها نسبت به رکود مالی چین نرخ بهره در این کشور را کاهش داد اما تاثیرات این سیاست دوام زیادی نیاورد.

کاهش نرخ بهره در چین هم بازارهای دنیا را آرام نکرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سرمایه گذاران هنوز مطمئن نیستند که کاهش نرخ بهره در چین می تواند اقتصاد آهسته این کشور را به حالت ثبات برساند و یا مانع سقوط شدیدی گردد که برای بازارهای دنیای مخرب است. در نتیجه روز چهارشنبه نیز شاخص بورس های آسیا نزولی بود.

شاخص های کلیدی بورس های چین چندین بار نزدیک بود در معاملات صبح افزایش یابد که البته به علت موج های فروش به عقب رانده شد و این امر مهر تاییدی بر دیدگاه سرمایه گذاران بود که حمایت های بیشتری از سوی دولت و بانک مرکزی مورد احتیاج است.

بر اساس این گزارش در نتیجه سقوط 2 درصدی قیمت های سهام طی سه روز، بانک خلق چین اواخر روز سه شنبه نرخ بهره را کاهش داد و میزان ذخیره لازم نزد بانک ها را کاهش داد.

اکرچه در ابتدا این سیاست از سوی بازارهای سراسر دنیا با استقبال روبرو شد اما از آن جایی که سرمایه گذاران خیلی زود تمرکز خود را بر چشم انداز رو به وخامت چین و عواقب آن بر اقتصاد دنیای قرار دادند، تاثیرات این سیاست مدت زیادی دوام نیاورد.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز چهارشنبه شاخص سهام CSI300 چین تا قبل از ظهر 1.7 درصد افزایش داشت در حالی که شاخص کامپوزیت شانگهای SSEC که شاخص اصلی بازار بورس چین می باشد .8 درصد افزایش یافت.

شاخص MSCI، شاخص سهام های آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن اندکی تغییر کرد و همچنان در سطح پایین ترین رقم طی سه سال گذشته باقی ماند.

شاخص نیکی ژاپن 1.4 درصد افزایش داشت در حالی که شاخص بورس استرالیا .5 درصد کاهش یافت.

XXVI

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 742

به "کاهش نرخ بهره در چین هم بازارهای دنیا را آرام نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نرخ بهره در چین هم بازارهای دنیا را آرام نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید