کنفرانس بین المللی افغانستان، آسیای مرکزی و ایران، میراث مشترک در جهت راه ابریشم و کریدورهای اروپا برگزار گردید

به گزارش مجله نماشو، کنفرانس بین المللی افغانستان، آسیای مرکزی و ایران، میراث مشترک در جهت راه ابریشم و کریدورهای اروپا با شرکت نمایندگان کشورهای منطقه از جمله ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان روزهای دوشنبه و سه شنبه چهاردهم و پانزدهم آبان 1397 در سمرقند ازبکستان برگزار گردید.

کنفرانس بین المللی افغانستان، آسیای مرکزی و ایران، میراث مشترک در جهت راه ابریشم و کریدورهای اروپا برگزار گردید

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، این کنفرانس در چارچوب طرح سه ساله یونسکو و اتحادیه اروپا در مورد میراث مشترک کشورهای واقع در راستا جاده ابریشم با تاکید بر کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و ایران برگزار گردید و دفتر یونسکو در آلماتی قرقیزستان و موسسه بین المللی مطالعات آسیای مرکزی برنامه ریزی و اجرای این کنفرانس را بر عهده داشتند.

هدف این طرح بین المللی رشد آگاهی عمومی و گردشگران از میراث مشترک مرتبط با راه ابریشم و تشکیل نمایشگاه سیاری از آثار موزه های ملی کشورهای مربوطه است.

برنامه ریزی برای تشکیل کارگاه های آموزشی با موضوع میراث راه ابریشم و از دیگر اهداف این طرح است و در این کنفرانس نمایندگانی از کمیسیون ملی یونسکو- ایران، دفتر یونسکو در تهران، وزارت امور خارجه و موزه ملی ایران شرکت داشتند.

در این کنفرانس معاون مطالعاتی و مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران به فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در مورد راه ابریشم و برنامه های آینده کشور پرداخت و در ادامه نیز مرتضی دامن پاک، معاون مطالعاتی مرکز مطالعات وزارت امور خارجه و نماینده جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین المللی مطالعات آسیای مرکزی در مورد فعالیت های این موسسه و راه ابریشم با تأکید بر فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد.

از موزه ملی ایران نیز فریدون بیگلری، معاون امور فرهنگی این موزه در کنفرانس شرکت داشت و ضمن معرفی موزه ملی ایران و فعالیتهای آموزشی آن از جمله نمایشگاه های بین المللی، درباره نمایشگاه میراث مشترک راه ابریشم و پیشنهادات موزه ملی ایران در این خصوص سخن گفت.

علاوه بر نمایندگان کشورهای پیش گفته پژوهشگرانی از لهستان، فرانسه، ترکیه و ارمنستان در این کنفرانس حضور داشتند.

در خاتمه کنفرانس شرکت کنندگان از آثار معماری دوره تیموری در شهر سمرقند از جمله مدارس ریگستان بازدید کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 358

به "کنفرانس بین المللی افغانستان، آسیای مرکزی و ایران، میراث مشترک در جهت راه ابریشم و کریدورهای اروپا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس بین المللی افغانستان، آسیای مرکزی و ایران، میراث مشترک در جهت راه ابریشم و کریدورهای اروپا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید