گردشگران برزیلی از دره راگه رفسنجان بازدید می نمایند

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، حسن حسینی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: رفسنجان چند سالی است که به سمت گردشگری رفته و این صنعت را به عنوان یکی از راه های خروج از اقتصاد تک محصولی را انتخاب نموده است.

گردشگران برزیلی از دره راگه رفسنجان بازدید می نمایند

وی اضافه کرد: بخش خصوصی تا حدودی پای کار بوده و بخش دولتی هم کمی حمایت نموده ولی در مقایسه با برخی شهرستان های استان و شهرستان های هم تراز ما در کشور با توجه به داشته های شهرستان، خیلی عقب هستیم و با توجه به ظرفیت هایی که داریم باید در کشور دیده شویم.

وی بیان نمود: رفسنجان را به عنوان قطب گردشگری استان و کشور تعریف کردیم که می توان همه سلیقه ها را در حوزه گردشگری اقناع کند از اصیل ترین اسب ها تا جاذبه های طبیعی شهرستان را داریم که ظرفیت بالایی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان توضیح داد: از ابتدای سال جاری گردشگران خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، اروپا و دیگر کشورها از این شهرستان دیدن نموده اند.

حسینی از بازدید 35 گردشگر چینی از آثار تاریخی، طبیعی و باغات پسته شهرستان نیز اطلاع داد و یادآور شد: این گردشگران چینی از دو روز گذشته به مدت سه روز به رفسنجان برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی به خصوص باغات پسته سفر نموده بودند.

وی ادامه داد: 35 نفر از گردشگران چینی در قالب سه گروه ضمن بازدید از باغات پسته از مجموعه تاریخی و باستانی و گردشگری این شهرستان از جمله خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی دنیا، زورخانه، یخدان عباس آباد حاجی، کارگاه سنگتراشی فیروزه و دیگر مناطق بازدید داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان با بیان اینکه درختان پسته، جاذبه های بکر و کم نظیر رفسنجان موجب تعجب و وجد گردشگران شد، توضیح داد: رفسنجان مهد فراوری پسته در دنیا است و بنا به این ارزش، گردشگران چینی رفسنجان را برای بازدید انتخاب کردند.

حسینی با بیان اینکه یکی دیگر از مناطق بکر و گردشگری در رفسنجان دره راگه است، اضافه کرد: قرار است در روزهای آینده یک تور 20 نفره از گردشگران برزیلی از این پدیده طبیعی و منحصر بفرد بازدید نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2660

به "گردشگران برزیلی از دره راگه رفسنجان بازدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران برزیلی از دره راگه رفسنجان بازدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید