گفت وگوی مصر و عراق درباره تهدید های منطقه

به گزارش مجله نماشو، وزیر خارجه عراق گفت که در ملاقات امروز خود با مقامات مصری درباره مسائل مختلف و در راس آن تهدید های منطقه مصاحبه نموده است.

گفت وگوی مصر و عراق درباره تهدید های منطقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه عراق گفت که با سامح شکری همتای مصری خود درباره تهدید ها در منطقه مصاحبه نموده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، فؤاد حسین در نشست خبری با همتای مصری خود گفت: ما و مقامات مصری ضمن آنالیز مسائل مختلف، بر لزوم برطرف موانع در جهت رشد و توسعه روابط میان بغداد-قاهره تاکید کردیم.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه نخست وزیر مصر هم اواخر ماه جاری میلادی به عراق خواهد رفت، گفت: از موضوعات مهم مورد آنالیز در ملاقات ها با مقامات مصری، تهدید های منطقه بود و تفاهم مشترکی میان بغداد و قاهره در این زمینه وجود دارد.

وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ملاقات و مصاحبه کرد.

از دیگر محور های گفت وگوی وزیر خارجه عراق با مقامات مصری، آنالیز مهمترین موضوعات نشست سه جانبه در سطح وزرای خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن بوده است که قرار است فردا در قاهره برگزار گردد.

اوایل شهریور ماه گذشته، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، عبدالله دوم شاه اردن، حسین عبدالله الثانی، ولی عهد او و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه جانبه که در امان برگزار می شد، حضور یافتند و یک توافق در مورد تقویت همکاری مالی، تجاری و سرمایه گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1330

به "گفت وگوی مصر و عراق درباره تهدید های منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی مصر و عراق درباره تهدید های منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید