15 مورد از بهترین گل ها برای آپارتمان

به گزارش مجله نماشو، اگر آپارتمان نشین هستید و دلتان می خواهد در خانه تان گل داشته باشید این مقاله از خبرنگاران را از دست ندهید.

15 مورد از بهترین گل ها برای آپارتمان

به گزارشگروه وبگردی خبرنگاران، بسیاری از ما علاقه زیادی به نگه داری گل ها در خانه ها و محل کار خود داریم ولی گاهی به علت عدم نا مناسب بودن فضا برای گیاهان دلخواهمان از این کار دوری نموده ایم. چرا که امروزه اکثر خانه ها آپارتمانی و فاقد حیاط هستند. اما شاید در این میان شنیده اید که می توان از گل های آپارتمانی برای چنین محیط هایی استفاده کرد. به همین دلیل با شناخت بهترین گل ها برای آپارتمان می توانید شما هم به مانند خیلی از دوستداران گیاه فضای زندگی تان را سر شار از حس و حال خوب کنید. در ادامه با ما همراه شده و بهترین گل های آپارتمانی را بشناسید.

  1. گل داودی

از زیباترین گل های آپارتمانی می توان به داودی با گل های بسیار زیبا و شاداب اشاره نمود. اما اگر می توانید اتاقی پرنور، آب کافی و خاکی نفوذ پذیر برای این گل فراهم کنید آن را برای خانه خود خریداری کنید.

  1. گل های شیپوری

برای نگه داری شیپوری در آپارتمان ضروری است نوری متوسط و غیر مستقیم را برایش فراهم کنید. اگر برگ های این گل افتاده و پژمرده باشد یعنی احتیاج به آب دارد. هم چنین از اسپری کردن آب بر روی آن می توانید شاهد طراوت و شادابی اش باشید.

  1. پتوس طلایی

پتوس بهترین گل برای آپارتمان است، چون در نور کم هم می تواند رشد کند و شاداب بماند. پس اگر آپارتمان شما نور دهی خوبی ندارد از پتوس به عنوان یک گیاه آپارتمانی مناسب مراقبت کنید.

  1. سانسوریا

از گیاهان بسیار محبوب آپارتمانی است که با ظاهر زیبای برگ هایش جلوه ای خاص به محیط می دهد. سانسوریا تحمل محیط های کم آب .و کم نور را دارد و از آن جهت سرسخت نامیده می گردد. هر چند نور زیاد را هم دوست دارد.

  1. نخل بامبو بهترین گل برای آپارتمان

نام دیگر این گیاه نخل شامادورا است و نور زیاد را ترجیح می دهد ولی اگر آب کافی دریافت کند با نور کم هم می تواند کنار بیاید. زمانی که سطح خاک خشک گردد به آن آب بدهید.

  1. فیکوس الاستیکا

از مناسب ترین گل ها برای آپارتمان .و از خانواده گیاهان انجیر است. این گیاه آپارتمانی احتیاج به نور زیاد تا کم غیر مستقیم دارد. مرطوب نگه داشتن محیط و برگ های فیکوس الاستیکا موجب شادابی آن می گردد. هم چنین از آبیاری بیش از حد این نوع گیاه آپارتمانی خودداری کنید.

  1. آلوورا در آپارتمان

گیاهی مانند آلوورا احتیاج به نور زیاد و غیر مستقیم دارد و خاکش همیشه باید مرطوب باشد. امروزه این گیاه به عنوان صد ها گیاه آپارتمانی نگه داری می گردد.

  1. فیلودندرون

به عنوان یک گیاه رونده مقاوم می تواند جزو بهترین پل ها برای آپارتمان شما باشد. نور کم و ملایم احتیاج این گیاه را رفع می نماید . هم چنین خاک فیلودندرون بایستی مرطوب بماند و گاهی وقت ها آب به آن اسپری کنید.

  1. دیفن باخیا

با دارا بودن برگ های طرح دارش زیبایی خاصی به محیط خانه یا کار شما می دهد. خاک مرطوب و نفوذپذیر از احتیاج های اصلی این نوع گیاه است. هم چنین نور کم و غیر مستقیم نیز موجب رشد مناسب دیفن باخیا می گردد.

  1. پاچیرا

از گیاهان بومی آمریکای جنوبی و شرق آسیا است که بیه تازگی وارد ایران نیز می گردد. پاچیرا خیلی سریع رشد می نماید و نگه داری آسانی دارد. اگر شرایط مناسب و مساعد باشد ارتفاع این گیاه به 2 متر هم می رسد.

  1. آگلونما

جزو گیاهان همیشه سبز آپارتمانی با ساقه کوتاه و برگ های نیزه ای به شمار می رود. طول برگ های آگلونما به ده تا بیست و پنج سانتی متر و پهنای آن به ده تا 15 سانتی متر می رسد. در برابر سایه و خشکی مقاوم است و به هنگامی که گل بدهد به رنگ سفید به نمایش درمی آید.

  1. بگونیا

از زیباترین و بهترین گل ها برای آپارتمان ها است. این نوع گیاه تنوع زیادی در شکل ظاهری برگ ها و گل و... دارد.

  1. پپرومیا

از دسته گیلهان همیشه سبز با برگ های نیمه گوشتی است. شما می توانید با توجه به سلیقه تان نوع ساده یا ابلقی این گیاه زیبا را در خانه یا محل کار خود نگه داری کنید.

  1. پیله آ

از گروه گیاهان همیشه سبز بوده و در حدود سی سانتی متر رشد می نماید. طول برگ هایش نیز به هشت سانتی متر می رسد و برگ ها فاقد دندانه هستند.

  1. برگ عبایی

در دسته گیاهان مقاوم آپارتمانی قرار می گیرد و احتیاج به مراقبت کم تری دارد. هم چنین برگ عبایی بدون ساقه هوایی زندگی می نماید و دارای برگ های سبز تیره پهن و براق 50 سانتی متری است .

امید که با آشنایی از بهترین گل ها برای آپارتمان خانه و محل کاری سبز برای خود داشته باشید و با در کنار بودن گیاهان و گل ها سرشار از انرژی مثبت و حس های خوب باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2873

به "15 مورد از بهترین گل ها برای آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مورد از بهترین گل ها برای آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید