234 تبعه هندی جامانده در ایران به کشورشان بازگشتند

به گزارش مجله نماشو، وزیر امور خارجه هند از بازگشت 234 تبعه هندی شامل 131 دانشجو و 103 زائر جامانده در ایران به کشورشان اطلاع داد.

234 تبعه هندی جامانده در ایران به کشورشان بازگشتند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سوبرامانیام جایشنکار وزیر خارجه هند از بازگشت 234 تبعه هندی شامل 131 دانشجو و 103 زائر جامانده در ایران که در پی لغو یک طرفه پروازها از سوی هند و با شیوع ویروس کرونا در ایران مانده بودند به کشورشان اطلاع داد.

وی از کوشش های مقامات ایرانی، سفیر و سفارتخانه هند در تهران در این زمینه قدردانی نموده است.

سه شنبه 20 اسفند ماه نیز 58 زائر هندی جا مانده در ایران توسط یک ففرایند هواپیمای C-17 متعلق به نیروی هوایی هند به کشورشان بازگشتند.

وزیر خارجه هند پیش از این در توئیتر اعلام نموده بود که این کشور نسبت به تسهیل فرایند بازگرداندن اتباع خود از ایران متعهد است. پیش از این یک تیم پزشکی از هند برای غربالگری اتباع هندی و فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به ایران اعزام شده بود و اقدام به غربالگری از این افراد نموده بود.

پیش از این عنوان شده بود که یک هزار و 200 شهفرایند هندی که بیشتر آن ها دانشجو و زائر هستند در ایران حضور دارند.

به دنبال تصمیم ناگهانی و بدون اعلام قبلی دولت هند مبنی بر اعمال محدودیت و لغو همه پروازهای ایران ایر (به مقصد بمبئی) و ماهان به مقصد دهلی از روز چهارشنبه هفتم اسفند 1398 جمع زیادی از مسافران ایرانی و هندی که بر اساس برنامه قبلی قصد تردد بین دو کشور را داشتند، با مسائل عدیده و غیر منتظره ای روبرو شدند. لازم به ذکر است تعدادی از هموطنان ایرانی که در هند حضور داشتند و بعد از لغو پروازها با مشکل روبرو شده بودند٬ با یک ففرایند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که نمونه های آزمایش اتباع هندی در ایران را به دهلی نو برده بود٬ پیروز به بازگشت به ایران شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3886

به "234 تبعه هندی جامانده در ایران به کشورشان بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "234 تبعه هندی جامانده در ایران به کشورشان بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید