3 مدل طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی اسکوپی، ساندویچی و چوبی

به گزارش مجله نماشو، بستنی ماست و توت فرنگی یکی از محبو ب ترین دسرهای تابستانی است که مواد اصلی آن، همان طور که از نام آن تعیین است، از ماست و توت فرنگی تشکیل شده است. این بستنی علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد، رنگ آن هم بسیار مجذوب کننده است. در این مقاله از در ، طرز تهیه بستنی با ماست و توت فرنگی را به همراه نکات و فوت و فن های تهیه آن، به شما آموزش خواهیم داد.

3 مدل طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی اسکوپی، ساندویچی و چوبی

طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی (روش اول)

زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

زمان آماده سازی بستنی: 50 دقیقه

میزان کالری برای 1 پرس بستنی ماست توت فرنگی (90 میلی لیتر): 92 کالری

مواد لازم برای تهیه بستنی ماست توت فرنگی

  • ماست یونانی: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی
  • توت فرنگی خرد شده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی
  • عسل: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی
  • پوست لیمو رنده شده: 1/2 قاشق چای خوری (دلخواه)
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه ماست بستنی توت فرنگی

برای تهیه بستنی ماست و توت فرنگی، باید مواد بستنی را آماده کنید و بعد آن را در فریزر بگذارید تا ببندد و آماده شود. یا اینکه از دستگاه بستنی ساز برای درست کردن بستنی استفاده کنید. از قلم نیاندازید که برای جلوگیری از یخ زدن مایه بستنی، باید هر 20 تا 30 دقیقه یک بار آن را هم بزنید. در ادامه جزییات مراحل تهیه بستنی را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: ماست را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی، ماست یونانی را در یک ظرف بریزید و به مدت 20 تا 30 دقیقه در فریزر بگذارید تا بافت سرد و یخی پیدا کند. البته می توانید این مرحله را حذف کنید ولی انجام دادن آن باعث می شود زمان آماده سازی بستنی، کوتاه تر شود.

در ضمنًً از ماست ساده یا هم می توانید استفاده کنید. در صورت تمایل برای خرید انواع از جمله و می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: توت فرنگی ها را آماده کنید

را بشویید و به قطعات ریز خرد کنید. توت فرنگی ها را در پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. می توانید بعد از خرد کردن آنها را در مخلوط کن پوره کنید و بعد آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. انواع را می توانید به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی از فروشگاه های خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد را با هم میکس کنید

در این مرحله از طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی، ماست یخ زده و توت فرنگی های یخ زده را در مخلوط کن بریزید و شروع به میکس کردن مواد کنید. تا جایی که هیچ توت فرنگی سالمی در مخلوط بستنی نماند و کاملا یکدست شده باشد. سپس مایه بستنی را در قالب بریزید.

مرحله چهارم: بقیه مواد را اضافه کنید

به مواد داخل قالب، عسل، پوست لیموی رنده شده و وانیل را اضافه کنید و دوباره با قاشق، هم بزنید تا به طور یکنواخت، در مایه بستنی پخش شوند. قالب را در فریزر به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا خودش را بگیرد.

بعد قالب را بیرون بیاورید و مواد بستنی را با قاشق هم بزنید تا بافت پفکی پیدا کند. این بستنی بعد از 50 دقیقه آماده می شود ولی می توانید بیشتر در فریزر بگذارید و چند بار آن را هم بزنید و بعد سرو کنید.

و را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش حضوری، اینترنی یا تلفنی، خریداری کنید.

طرز تهیه ساندویچ بستنی ماست و توت فرنگی (روش دوم)

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان آماده سازی بستنی ماست توت فرنگی نونی: 4 ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی ماست توت فرنگی

  • ماست خامه ای: 650 گرم
  • توت فرنگی تازه یا خشک: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی
  • مربای توت فرنگی: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی
  • پنیر خامه ای: 220 گرم
  • شکر: 3 قاشق غذاخوری
  • بیسکویت پتی بور یا کراکر: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه ماست بستنی توت فرنگی

در این روش از تهیه ماست بستنی توت فرنگی، از ماست خامه ای و پنیر خامه ای استفاده می شود تا به آن طعم قوی و بافت سفت و غلیظی بدهد. این بستنی را ما به صورت کم شیرین درست کرده ایم ولی شما می توانید شیرینی آن را بیشتر در نظر بگیرید. همچنین بهتر است از توت فرنگی های خشک استفاده کنید تا آب نیندازند ولی اگر در دسترس ندارید، از توت فرنگی تازه استفاده کنید. برای تهیه این ، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد و وسایل دسر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ بستنی ماست و توت فرنگی، کف و دیواره های یک قالب را در ابعاد 23 *33 با فویل بپوشانید. یک لایه بیسکویت پتی بور یا کراکر یا نان بستنی را کف قالب بچینید و کنار بگذارید. انواع و را می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های خریداری کنید.

مرحله دوم: توت فرنگی و مربا را با هم مخلوط کنید

در یک کاسه با میزان مناسب، توت فرنگی خشک و مربای توت فرنگی را با هم مخلوط کنید و در فریزر بگذارید تا طعم مرباها به خورد توت فرنگی ها برود و توت فرنگی های خشک نرم شوند. انواع مثل را می توانید از فروشگاه های به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، خریداری کنید.

مرحله سوم: بقیه مواد را با هم ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه ماست بستنی توت فرنگی، پنیر خامه ای، ماست خامه ای یا یونانی و شکر را در یک ظرف بریزید و با همزن بزنید. وانیل را هم به مواد اضافه کنید. مواد را تا جایی بزنید که کاملا یکدست شوند. انواع مثل و را می توانید از فروشگاه های به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مخلوط توت فرنگی را اضافه کنید

بعد از آماده شدن مایه ماست بستنی، مخلوط توت فرنگی و مربا را به مایه ماست بستنی اضافه کنید. می توانید با لیسک مواد را با هم مخلوط کنید و نیازی به همزن برقی در این مرحله نیست. کافی است رگه هایی از توت فرنگی در مخلوط مایه ماست بستنی وجود داشته باشد.

مرحله پنجم: مایه بستنی ها را در قالب بریزید

بعد از آماده شدن مایه بستنی، آن را روی بیسکویت هایی که در قالب چیده بودید، بریزید و روی سطح آن را صاف کنید. سپس یک لایه دیگر از بیسکویت روی مایه بستنی بگذارید و کمی فشار دهید تا به لایه بستنی بچسبد. بعد قالب را در فریزر بگذارید تا بستنی خودش را بگیرید.

به مدت 4 ساعت صبر کنید. وقتی بستنی خودش را گرفت، با چاقو فاصله بین بیسکویت ها را برش بزنید و آنها را جدا کنید. بستنی شما آماده سرو است.

طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی به روش چوبی (روش سوم)

برای تهیه ماست بستنی توت فرنگی چوبی، بعد از اینکه مایه بستنی را آماده کنید، آن را در قالب بستنی چوبی بریزید. داخل هر قالب را یک چوب بستنی فرو کنید و بعد قالب را در فریزر قرار دهید. 3 تا 4 ساعت صبر کنید تا بستنی سفت شود و خودش را بگیرد. سپس بستنی ها را از قالب جدا کرده و آن را سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه ماست بستنی با توت فرنگی

*از توت فرنگی های سالم، رسیده و شیرین در تهیه بستنی استفاده کنید تا کیفیت بیشتر شود.

*می توانید علاوه بر توت فرنگی از میوه های دیگر هم استفاده کنید.

*استفاده از یا بازاری، هم باعث ایجاد رنگ مجذوب کننده به بستنی می شود و هم شیرینی بستنی بیشتر خواهد شد.

*اگر می خواهید رنگ ماست بستنی، پررنگ تر شود، می توانید از چند قطره رنگ خوراکی هم در تهیه ماست بستنی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی توت فرنگی به 2 روش بازاری

سوالات متداول

چه ماستی برای تهیه ماست بستنی و توت فرنگی مناسب است؟

می توانید از انواع ماست برای تهیه بستنی با توت فرنگی استفاده کنید. ماست یونانی، ماست ساده کم چرب، ماست چکیده شیرین و حتی ماست میوه ای را می توانید به کار ببرید. اما هر چه ماست سفت تر و شیرین تر باشد و طعم خامه ای بیشتری داشته باشد، بستنی تان در نهایت خوشمزه تر خواهد شد.

ساندویج ماست بستنی با توت فرنگی چطور درست می شود؟

برای تهیه ساندویچ ماست بستنی با توت فرنگی، باید مایه بستنی را به روش های بالا آماده کنید. سپس بستنی را بین دو لایه نان بستنی یا بیسکوییت بریزید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5247

به "3 مدل طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی اسکوپی، ساندویچی و چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی اسکوپی، ساندویچی و چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید