36 هزار تسلا از چین برگشت خورد

به گزارش مجله نماشو، خودروسازی تسلا بیش از 36 هزار دستگاه از تولیدات خود را به دلیل نقص فنی از چین فرا خواند.

36 هزار تسلا از چین برگشت خورد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، به دلیل نقص فنی در صفحه نمایشگر خودروهای تسلا، این خودروساز آمریکایی 36 هزار و 126 دستگاه از مدل های ایکس و سری 3 را از چین فرا خوانده است. این اتفاق تنها کمی پس از آن رخ می دهد که بعضی از خودروهای تسلا در آمریکا به دلیل مشابهی فراخوان شدند. این خودروها بین سال های 2013 تا 2018 در کارخانه این شرکت در فرمونت کالیفرنیا ساخته شده اند.

اخلال در صفحه نمایشگر این خودروها باعث اخلال در سیستم تهویه هوا، مسیریابی و امکانات صوتی و تصویری خودرو شده است. هنوز تعیین نیست که اخلال در این خودروها مربوط به پردازنده ها است و یا قطعه ای دیگر.

تسلا پیش از این بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای از مشتریان خود در آمریکا سیستم های معیوب را تعویض نموده بود. اگر چه مشکل بعضی از خودروها با بازگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه برطرف شد اما هنوز شمار زیادی از خودروها دچار مشکل هستند.

بازار چین عظیم ترین بازار مصرفی تسلا در دنیا محسوب می گردد و این مشکل می تواند باعث کاهش ارزش سهام تسلا گردد. شرکت آلمانی -کرافت فاهر بوندس آمت- آلمان در حال آنالیز علت وقوع این ایراد فنی در خودروهای تسلا است. پیش از این نیز تسلا مجبور شده بود در سال قبل 48 هزار و 442 دستگاه خودرو را از چین به دلیل نقض فنی در سیستم تعلیق فراخوان کند.

تسلا با توجه به افزایش تقاضا برای محصولاتش در چین در نظر دارد یک کارخانه در نزدیکی شهر شانگهای احداث کند. این خودروسازی سال قبل 12 درصد کل بازار خودروهای پاک در چین را در دست داشت. در دو سال اخیر دولت چین در مجموع حدود 3.9 میلیارد دلار یارانه به خودروسازان مختلف برای توسعه خودروهای پاک یارانه پرداخت کرد که سهم تسلا از این دریافتی ها حدود 25 درصد از کل مبلغ بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3263

به "36 هزار تسلا از چین برگشت خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "36 هزار تسلا از چین برگشت خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید