45 میلیارد تومان؛ سنگین ترین حکم فیفا علیه استقلال، باشگاه استقلال: رای پرونده استراماچونی قابل برگشت است

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری خبرنگاران- در حالی که استقلال به تازگی پرونده شکایت شفر را با پرداخت غرامت به این مربی آلمانی بسته است، با یک پرونده سخت دیگر روبرو شده.

45 میلیارد تومان؛ سنگین ترین حکم فیفا علیه استقلال، باشگاه استقلال: رای پرونده استراماچونی قابل برگشت است

به گزارش خبرنگاران، با توجه به حکم فیفا، استقلال با نرخ روز یورو باید مبلغی حدود 45 میلیارد تومان را ظرف مدت یک ماه به استراماچونی پرداخت کند. سایت رسمی باشگاه استقلال، متن اطلاعیه باشگاه استقلال در مورد پرونده استراماچونی بدین توضیح است: روز گذشته ایمیلی از فیفا به باشگاه استقلال ارسال شد که طی آن باشگاه استقلال به یک میلیون و سیصد و پنجاه و نه هزار یورو در حق استراماچونی محکوم شده بود. آنالیز های حقوقی باشگاه نشان می دهد متاسفانه بخش مهمی از اسناد مربوط به این پرونده در مرحله دفاع مقدماتی مورد استفاده قرار نگرفته و باشگاه استقلال مدارکی در اختیار دارد که ارائه آنها می توانست نتیجه دیگری را رقم بزند با این وجود این رای قابل برگشت است و باشگاه استقلال با تنظیم لایحه ای مستدل با پیوست مدارک موجود و متقن و ارسال آنها به دادگاه عالی ورزش از حق باشگاه دفاع خواهد نمود تا بتواند رای را بشکند و مبلغ مورد نظر را کاهش دهد

در خاتمه باشگاه استقلال اعلام می نماید با همه توان جهت احقاق منافع طرفداران خود گام بر می دارد و مطمئنا با کوشش مدیران استقلال و طرفداران دلسوز به همراه تیم حقوقی مبرز و توانمند این پرونده به بهترین شکل ممکن حل خواهد شد.

آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی که کمتر از نیم فصل در استقلال حضور داشت و قبل از آغاز لیگ بیستم نیز در آستانه بازگشت قرار گرفته بود، حالا باشگاه آبی پوش پایتخت را با سنگین ترین حکم فیفایی تاریخ خود روبرو نموده است. مجازاتی که از سوی فیفا صادر شده و استقلال فقط یکماه زمان دارد تا مبلغ یک میلیون و 354 هزار و 999.94 یورو را به استراماچونی پرداخت کند.

روزی که استراماچونی از ایران رفت، او سریعا برای دریافت مطالباتش از فیفا اقدام کرد و به وسیله وکلای خود شکایتش را به فدراسیون دنیای برد. قرارداد استراماچونی با استقلال دو ساله و به صورت مشروط بود و او توانسته در رای ای که از فیفا گرفته مبلغ قرارداد هر دو سال خود را طلب کند. در قرارداد استقلال و استراماچونی آمده بود که اگر باشگاه در پرداخت مطالبات این مربی قصور کند، او می تواند برای دریافت کل مبلغش شکایت انجام دهد و حالا همین موضوع نیز رخ داده است.

البته ادعای غرامت از سوی استراماچونی به طور کامل پذیرفته نشده و او توانسته بخشی از ادعای خود را برای دریافت خسارت به نتیجه برساند. در این پرونده استقلالی ها نیز مستندات خود را ارائه نموده بودند تا بتوانند از غرامت سنگین فرار نمایند اما این ادعا از سوی فیفا به طور کامل رد شده است. در حکم فیفا درباره پرونده استراماچونی آمده است: مدعی علیه (باشگاه استقلال) موظف است که ظرف مدت 30 روز از انتشار، مقادیر زیر را به مدعی (استراماچونی) پرداخت کند: 1,354,999.94 یورو بابت جبران خسارت برای نقض قرارداد و علاوه بر آن 5 درصد بهره پس از 29 ژانویه 2020 به این مبلغ اضافه می گردد.

اگرچه فدراسیون دنیای اعلام نموده ادعای مجدد از سوی استراماچونی رد خواهد شد، اما همین مبلغ هم برای استقلال بسیار سنگین است. خصوصا اینکه در بند 3 رای صادر شده آمده که اگر مبلغ مذکور به همراه بهره و سود یاد شده از سوی باشگاه استقلال به استراماچونی ظرف 30 روز پرداخت نگردد، مربی ایتالیایی یک دادخواست به کمیته انضباطی فیفا ارائه می دهد تا این کمیته حکم جدیدی را درباره باشگاه استقلال سریعا اعلام کند.

به غیر از مبالغ مذکور که به استراماچونی باید پرداخت گردد، هفت هزار فرانک سوییس نیز از سوی استقلال باید به عنوان هزینه دادرسی به حساب فیفا واریز گردد. این مجازات قطعا سنگین ترین رای فیفا علیه باشگاه استقلال خواهد بود. مبلغی بیش از یک میلیون و 350 هزار یورو که با قیمت روز یورو در کشور ما حدود 45 میلیارد تومان خواهد شد.

از طرفی باشگاه استقلال به تازگی از ماجراهای وینفرد شفر و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی راحت شده و حالا برای آنکه حکم سنگین تری گریبانش را نگیرد فقط 30 روز زمان خواهد داشت. از آنجایی که فدراسیون دنیای در مسائل اقتصادی اینچنینی با هیچ باشگاهی در سراسر دنیا شوخی ندارد، قطعا اگر طی 30 روز آینده مبلغ مذکور به استراماچونی پرداخت نگردد، اتفاق عجیبی در انتظار باشگاه خواهد بود که یکی از تبعاتش می تواند بسته شدن دوباره پنجره نقل و انتقالاتی باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3431

به "45 میلیارد تومان؛ سنگین ترین حکم فیفا علیه استقلال، باشگاه استقلال: رای پرونده استراماچونی قابل برگشت است" امتیاز دهید

1 کاربر به "45 میلیارد تومان؛ سنگین ترین حکم فیفا علیه استقلال، باشگاه استقلال: رای پرونده استراماچونی قابل برگشت است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 میلیارد تومان؛ سنگین ترین حکم فیفا علیه استقلال، باشگاه استقلال: رای پرونده استراماچونی قابل برگشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید