5 رکورد ورزشی خارق العاده و دست نیافتی کتاب گینس

به گزارش مجله نماشو، رکوردهای جهانی گینس یا کتاب گینس مرجع خارق العاده ترین دستاوردهای جهان است. در طول تاریخ، ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف، رکوردهای دست نیافتنی و خارق العاده ای را از خود بجا گذاشته اند که 5 مورد از دست نیافتنی ترین آن در این مقاله ارائه شده است.

5 رکورد ورزشی خارق العاده و دست نیافتی کتاب گینس

امروزه وقتی اسم رکورد به گوش می رسد، بیشتر مردم به اسم رونالدو یا مسی نیز فکر می کنند. بله، درست است، رکوردهای امروزی آنها خارق العاده هستند، اما در آینده نزدیک احتمال شکستن آنها وجود دارد. در ادامه با 5 رکورد دست نیافتنی جهانی ورزش آشنا می شوید، آمارهایی که شکستن آنها کار هر کسی نیست، و سالیان سال طول می کشد.

1. 237 هفته متوالی برای راجر فدرر به عنوان تنیسور شماره یک جهان

کارنامه راجر فدرر اساسا یک کتاب رکورد در تنیس است، اما انتخاب او در 237 هفته متوالی به عنوان بازیکن برتر WTA تاثیرگذارترین فاکتور فدرر است. فدرر در بیشتر سال های دهه اول قرن جدید بر ورزش تنیس مسلط بود. از دوم فبریه سال 2004 تا اول ژوئن سال 2010 رکورد های فدرر در جهان حرف اول را می زد. رکورددار قبل از فدرر، جیمی کانرز افسانه ای بود. زمان رکورد او به 160 هفته رسید.

2. 1281 گل حرفه ای پله

اگر همه گل های پله در بازی های بین المللی در باشگاه های نیویورک کاسموس، سانتوس، نیروهای مسلح برزیل و گل های ملی را محاسبه کنیم، به عدد خارق العاده 1281 گل می رسیم. در کمیته بین المللی فوتبال بر سر اینکه پله دقیقا چند گل به ثمر رسانده است مجادلاتی وجود دارد اما می دانیم که این تعداد از هر فرد دیگری بیشتر است و برای همیشه هم همینطور خواهد ماند.

3. 4256 پرتاب حرفه ای پیت رز

شاید پیت رز هیچ وقت از صحنه شهرت در بیس بال کنار نرود اما به نظر می رسد تعداد پرتاب های او در زمینه بیس بال هیچ گاه تکرار نخواهد شد و به دست نخواهد آمد. ورزش حرفه ای رز 24 فصل به طول انجامید و 7 بار در لیگ حضور پیدا کرد و بیش از ده بار بالاتر از 200 پرتاب به ثمر رساند. این نوع ماندگاری و سازگاری دیگر در ورزش بیس بال پیدا نمی شود، مگر در فردی با استعداد مثل ایچر سوزوکی با بیشتر از 20 فصل حضور حرفه ای! اما باید در نظر داشت که رز رکوردار واقعی این رشته در گذشته، حال و آینده خواهد بود.

4. 131 مشت و ناک اوت آرچی مور

آرچی مور از نظر خیلی ها بهترین بوکسر امتیاز گیرنده در تاریخ ورزش بوکس است. همچنین انکار این عقیده که آرچی مور بیشتر از هر بوکسور دیگری به حریفان خود مشت زده و آنها را ناک اوت کرده، سخت است. مور برای به دست آوردن این رکورد در 218 مسابقه حرفه ای شرکت کرده است. واضح است که تا بحال کسی به این رکورد دست نیافته است. در حقیقت برای یک بوکسر غیر ممکن است که در 131 مسابقه شرکت کند. هیچ بوکسر فعالی در حال حاضر امتیاز قرن مسابقات بوکس را تغییر نداده است.

5. ویلت چمبرلن در یک بازی 100 امتیاز به دست آورد

داشتن این قابلیت که در یک بازی 100 امتیاز به دست آورد، خود یک قابلیت دست نیافتنی است. همچنین چمبرلن روش های مشخصی برای دفاع کردن داشت. البته بلندی قد و قدرت بدنی هم کمک کننده بود. یکی دیگر از برترین امتیازات برای کوبی برایانت است که در کتاب رکورد ها در نزدیکی چمبرلین با 81 امتیاز در مقابل تیم بسکتبال تورنتو رپترز در سال 2006، قرار گرفته است. در حال حاضر کوبی بازنشسته شده است، و لبران جیمز خیلی سرزنده نشان می دهد و دوایت هاورد نیز توانایی بازی کردن مثل ویلت را ندارد. تنها کسی که شانس به دست آوردن رکورد 100 امتیاز در یک بازی را دارد، کوین دورانت است که این اتفاق ممکن است سال ها و سال ها طول بکشد.

منبع: setare.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3341

به "5 رکورد ورزشی خارق العاده و دست نیافتی کتاب گینس" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 رکورد ورزشی خارق العاده و دست نیافتی کتاب گینس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 رکورد ورزشی خارق العاده و دست نیافتی کتاب گینس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید