آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره هک شبکه های دولتی تحقیق می کنند

به گزارش مجله نماشو، به دنبال حمله سایبری به چندین نهاد مهم دولتی آمریکا، آژانس های امنیتی و اطلاعاتی این کشور درباره حملات هکری تحقیق می کنند.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره هک شبکه های دولتی تحقیق می کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان؛ وزارت بازرگانی آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت: می توانیم تایید کنیم که یک نفوذ اطلاعاتی در یکی از دفاتر ما وجود داشته است. ما از اف بی آی و آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری خواسته ایم تا درباره این حادثه تحقیق کنند. در شرایط کنونی نمی توانیم توضیح بیشتری بدهیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای این حادثه هکری را تایید کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما همکاری نزدیکی با سایر آژانس های اطلاعاتی و امنیتی داشته ایم تا درباره حمله هکری به شبکه های دولتی آمریکا تحقیق کنیم.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت هکرهای روسیه در پشت حمله سایبری به وزارت خزانه داری ایالت متحده قرار دارند.

خبرگزاری رویترز یکشنبه شب گفت هکرهای مورد حمایت یک دولت خارجی اطلاعات و ایمیل های وزارت خزانه داری آمریکا را به سرقت برده اند.

به دنبال افشای این خبر رسانه های آمریکا گفتند این اقدام هکری آن قدر جدی بوده که نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شده است.

بر اساس اعلام سه نفر از کسانی که آشنا به این حادثه امنیتی هستند این نگرانی در نهاد اطلاعاتی آمریکا وجود دارد که هکرهایی که وزارت خزانه داری و اداره مخابرات و ارتباطات ملی را هدف گرفتند از ابزاری مشابه برای رخنه در دیگر نهادهای دولتی استفاده کنند. این افراد اسم نهادهای دولتی مورد اشاره را ذکر نکردند.

منابع دیگری گفتند حمله هکری به اداره ملی مخابرات و اطلاعات آمریکا و برنامه آفیس 365 شرکت مایکروسافت صورت گرفته است.

نکته مهم و قابل تأمل این است که به گفته منابع فوق ایمیل های کارکنان این نهاد اطلاعاتی آمریکا برای ماه ها مورد رصد قرار گرفته است و این موضوع به تازگی افشا شده و احتمالا در آینده اطلاعات افشاگرانه دیگری از جانب هکرها یا حامیان آنها منتشر خواهد شد.

یکی از افراد مسئول که آشنا به حادثه فوق است و خواست نامش فاش نشود گفت: هکرها فوق العاده سطح بالا و قادر بودند نرم افزارهای کنترل اصالت برنامه آفیس مایکروسافت را فریب دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3353

به "آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره هک شبکه های دولتی تحقیق می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره هک شبکه های دولتی تحقیق می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید