اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر توقف و یا پیشبرد پروژه نورد استریم 2

به گزارش مجله نماشو، در حالی که فرانسه، مجلس اروپا و بعضی کشورها خواهان توقف پروژه گازی نورد استریم 2 با توجه به دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد مطرح کرملین در روسیه هستند، اما آلمان همچنان با این مسئله مخالف است.

اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر توقف و یا پیشبرد پروژه نورد استریم 2

با ما سفر کنید و با شرایط تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از بازداشت آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین در مسکو بحث ها درباره لزوم اجرا و یا متوقف کردن پروژه گازی نورد استریم 2 در اتحادیه اروپا بالا گرفته است.

فرانسه اخیرا از توقف این پروژه گازی حمایت نموده است این در حالی است که آلمان به شدت با این مسئله مخالف است.

قبل از دستگیری آلکسی ناوالنی در روسیه هم فرانسه از هواداران توقف این پروژه گازی در اروپا بود.

فرانسه امروز (دوشنبه) در واکنش به سرنوشت آلکسی ناوالنی، مخالف کرملین و سرکوب مردمی که به نفع او به خیابان ها آمده بودند، از آلمان خواست تا پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 با روسیه را کنار بگذارد.

کلمنت بون، وزیر امور اروپای فرانسه گفت: می توانیم از تحریم های دیگری در کنار تحریم هایی که تا به امروز علیه روسیه وضع شده اند صحبت کنیم، اما باید به این نکته توجه کنیم که این اقدام ها کافی نیست.

این مقام فرانسوی که با رادیو فرانس انتر مصاحبه می کرد، گفت: من فکر می کنم که پروژه نورد استریم 2 گزینه ای است که می توان به آن توجه کرد، البته در این خصوص باید آلمان تصمیم بگیرد چون مقصد خط لوله انتقال گاز روسیه، آلمان است. بنابراین در حال حاضر توپ در زمین آلمان ها است.

کلمنت بون همچنین گفت: ما همواره گفته ایم که بیشترین تردیدها را در خصوص این پروژه داریم، در واقع مسئولان فرانسوی موافق کنار گذاشتن این پروژه هستند.

آمریکا و چند کشور اروپایی از جمله لهستان با دیده تردید به این پروژه می نگرند. این کشورها از احتمال وابستگی آلمان و اتحادیه اروپا به گاز روسیه ابراز نگرانی نموده اند.

در حال حاضر کشورهای اروپایی در نظر دارند تا در صورت سرکوب معترضان در روسیه، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع نمایند.

همچنین قرار است جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوائل ماه فوریه به مسکو سفر نموده و آزادی آقای ناوالنی را خواهان گردد.

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مجلس اروپا هم اخیرا خواهان توقف کامل پروژه گازی نورد استریم 2 شده ست.

بر اساس اطلاعات شرکت انرژِی گازپروم روسیه به عنوان سرمایه گذار اصلی این پروژه گازی 94 درصد این خط لوله تا به حال آماده شده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اخیرا اعلام نموده که آلمان با وجود انتقاد آمریکا همچنان به پروژه گازی نورد استریم 2 پایبند می ماند چرا که در اینجا مسئله امنیت تامین انرژی برای دولت آلمان مطرح است و ضمناً این یک پروژه مالی است.

ماس تاکید نمود که موضع دولت آلمان در قبال این پروژه گازی اساسا تغییر ننموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اخیرا اعلام نموده که می خواهد به ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به اروپا پایبند باشد.

وی اعلام نموده که می خواهد با دولت جدید آمریکا درباره این پروژه و تحریم ها صحبت کند.

وی همچنین گفته است که دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد مطرح کرملین در روسیه هم به تغییر موضع آلمان در این راستا منجر نمی گردد. وی در عین حال آزادی سریع ناوالنی را از مقامات روسیه درخواست نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3262

به "اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر توقف و یا پیشبرد پروژه نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر توقف و یا پیشبرد پروژه نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید