ارزش تغذیه ای سیب سبز

به گزارش مجله نماشو، در این مقاله به بحث درباره فواید سیب سبز برای بدن اشاره شده است. اطلاعات تغذیه ای و فواید آن برای سلامتی برای شما مفید خواهد بود.

ارزش تغذیه ای سیب سبز

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

در این مقاله به بحث درباره فواید سیب سبز برای بدن اشاره شده است. اطلاعات تغذیه ای و فواید آن برای سلامتی برای شما مفید خواهد بود.

قرمز رنگی است که با سیب ارتباط دارد. واژه های شیرین و آبدار هم همینطور. ولی نوعی از سیب که آبدار است ، مزه ترش و رنگ سبزی دارد سیب سبز است. از سیب سبز بیشتر برای پخت و پز استفاده می گردد زیرا، طعم خاصی دارد. به همین علت است که سیب سبز سیب دسر یا سیب آشپزی هم نامیده می گردد. از سیب سبز برای فراوری نوشیدنی هم استفاده می گردد.

کالری و ارزش تغذیه ای

کالری سیب سبز به مقدار کافی پایین است تا بتوان از آن برای یاری به رژیم غذایی استفاده کرد. یک عدد سیب سبز میانه دارای 50-80 کالری و فاقد چربی یا پروتئین است. در همین زمان، سیب سبز به خاطر محتویات فیبر خو باعث کاهش اشتها خواهد شد. سیب سبز را باید با پوست آن خورد. وقتی سیب سبز به شکل پای سیب یا دسر خورده می گردد، تنها جزئی از ترکیبات آن خوراکی به تعداد می رود و فواید تغذیه ای واقعی خود را ندارد.

سیب سبز حاوی فیبر و مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر و کلسیم است. سیب سبز بعلاوه حاوی ویتامین A و مقدار کمی ویتامین C است. سیب سبز حاوی کربوهیدرات به شکل فروکتوز است.

ارزش تغذیه ای

فواید خوردن این نوع سیب و رجحان آن نسبت به سیب قرمز همواره مورد بحث است. بعضی فواید تغذیه ای سیب سبز عبارتند از: سیب سبز به خاطر رنگ خود حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به سیب قرمز است. ویتامین B و A هم در سیب سبز وجود دارد پس، خوردن این سیب تأثیر پاک کننده ای برروی پوست دارد و رنگ پوست را بهبود می بخشد. گوشت سیب بز منبع خوبی از فیبر است که به گوارش و تنظیم حرکات روده یاری می نماید.

فیبر بالا بعلاوه به معنای عملکرد بهتر در برابر کلسترول است و سیب سبز به کاهش کلسترول بدن یاری می نماید.

خوردن سیب بعد از غذا باعث می گردد احساس سیری کنید و پرخوری نکنید. سیب سبز با طعم ترش خود می تواند به کاهش دریافت چربی یاری کند زیرا، حاوی مقدار فیبر بالایی است. خوردن سیب سبز قبل از غذا می تواند به کاهش مقدار غذا خوردن و در نتیجه کاهش کالری یاری کند.

سیب سبز به خالص سازی خون و تنظیم و پایدار کردن قند خون یاری می نماید.

سیب سبز بعلاوه حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. بعلاوه گفته می گردد که سیب سبز در کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه بسیار مؤثر است. یبوست ، اسهال و مسائل گوارشی با مصرف سیب سبز به مقدار زیادی کاهش می یابد زیرا، وجود پکتین در سیب با ایجاد چنین مسائلی مقابله می نماید.

خوردن سیب سبز می تواند به سفید تر شدن ، قوی تر شدن و سلامت دندان ها و لثه ها یاری کند. خوردن سیب سبز بعلاوه از ایجاد پلاک و بیماری های لثه جلوگیری می نماید.

بعلاوه گفته می گردد سیب سبز خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون ، آلزایمر ، جنون و اسکیزوفرنی را کاهش می دهد.

واقعیت هایی جالب در خصوص سیب سبز

انواع گوناگونی از سیب وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به گونه استرالیایی و امریکایی اشاره نمود. سیب سبز دارای رنگ سبز روشن است و به خاطر طعم متمایز خود مشهور است. سیب قرمز دارای طعم شیرینی است در حالی که سیب سبز طعمی ترش دارد. سیب سبز بعلاوه بافت سخت تری دارد. سیب سبز گوشت محکم و تردی دارد. سیب سبز آب زیادی دارد و عمر مفید آن هم زیاد است.

به طور خلاصه، مصرف روزانه سیب سبز به جلوگیری از ایجاد بعضی بیماری ها و جلوگیری از افزایش وزن یاری می نماید. بهتر است سیب را به صورت طبیعی و تازه و همراه با پوست آن مصرف کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1895

به "ارزش تغذیه ای سیب سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش تغذیه ای سیب سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید