اقدامات دولت در اجرای قانون جهش فراوری مسکن قابل قبول است ، احتمال تعدیل قیمت در سال آینده

به گزارش مجله نماشو، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات وزارت راه و شهرسازی در زمینه اجرای قانون جهش فراوری مسکن، قابل قبول، رو به جلو و امیدوار کننده بوده است.

اقدامات دولت در اجرای قانون جهش فراوری مسکن قابل قبول است ، احتمال تعدیل قیمت در سال آینده

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره فرایند اجرای قانون جهش فراوری مسکن در کشور اظهارکرد: قانون جهش فراوری مسکن که دولت به عنوان نهضت فراوری مسکن درحال اجرای آن است، در مرحله کنترل و پالایش اطلاعات متقاضیان قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: خوشبختانه تا امروز اقدامات خوبی از سوی دولت برای اجرای این قانون صورت گرفته است به طوری که در بعضی از شهرها عملیات اجرایی برای ساخت مسکن شروع شده است. به طور کلی باید بگوییم که تا به امروز، اقدامات وزارت راه و شهرسازی در زمینه اجرای قانون جهش فراوری مسکن، قابل قبول، رو به جلو و امیدوار کننده بوده است.

بدری ادامه داد: مهم ترین دغدغه مجلس در زمینه اجرای قانون جهش فراوری مسکن، همکاری دیگر وزارتخانه های و دستگاه های دولت به ویژه بانک ها با وزارت راه و شهرسازی است. انتظار ما این است که برای دهک های پایین جامعه به ویژه در شهرهای بالای 25 هزار نفر، برای مسکن حمایتی تسهیلات کم بهره داده گردد. آن چیزی که تا به امروز از مصوبه شورای عالی مسکن دریافت نموده ایم، ارائه تسهیلات مسکن با نرخ سود 18 درصد خواهد بود که نگرانی دهک های پایین جامعه در منطقه ها محروم را تشدید خواهد نمود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: انتظار ما این است که دولت به ویژه شخص رئیس جمهور نسبت به این مسئله عنایت ویژه داشته باشد تا همکاری بانک ها برای تخصیص وام کم بهره به دهک های پایین جامعه، بیشتر گردد. وزارت نیرو و وزارت نفت نیز باید در لایحه بودجه سال 1401، مسئله فراهم سازی زیرساخت های مناسب برای اجرای هرچه بهتر قانون جهش فراوری مسکن را مد نظر قرار دهند.

وی درباره منابع مورد احتیاج برای جهش فراوری مسکن در لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: در لایحه بودجه سال 1401، بودجه صندوق ملی مسکن به صورت مناسب پیش بینی نشده است به همین علت همکاران بنده در کمیسیون تلفیق، این موضوع را به صورت جدی رصد خواهند کرد. دولت باید همکاری کند تا منابع مورد احتیاج صندوق ملی مسکن که محل تامین بودجه مسکن حمایتی است، به صورت مناسب تامین گردد.

بدری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تعدیل قیمت مسکن در سال آینده اظهار داشت: اندازه قیمت مسکن متاثر از شرایط مالی کشور است؛ اما امیدواریم با پیش بینی های دولت و بهبود شرایط مالی کشور و بعلاوه رونق فراوری مسکن، شاهد تعدیل و مناسب سازی قیمت مسکن در سال آینده باشیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5032

به "اقدامات دولت در اجرای قانون جهش فراوری مسکن قابل قبول است ، احتمال تعدیل قیمت در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات دولت در اجرای قانون جهش فراوری مسکن قابل قبول است ، احتمال تعدیل قیمت در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید