انتخاب رنگ اتاق خواب

به گزارش مجله نماشو، انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب، چگونگی طراحی اتاق خواب با استفاده از آن رنگ و بسیاری نکات دیگر از جمله عواملی است که در هنگام طراحی اتاق خواب به ذهن افراد خطور می کند. به طور قطع افراد مختلف انتخاب های متفاوتی در زمینه انتخاب رنگ اتاق خواب دارند. اولین المانی که در هنگام ورود به اتاق خواب به چشم افراد می آید و نظر آن ها را جلب می کند، رنگ دیوار می باشد. رنگ دیوار تاثیر بسزایی در ایجاد حس و حال در اتاق نیز خواهد گذاشت. در این جا به معرفی برخی از رنگ ها که انتخاب آن ها برای اتاق خواب، مناسب می باشد می پردازیم.

انتخاب رنگ اتاق خواب

نگاه کلی به رنگ های مناسب اتاق خواب

رنگ های سفید، قرمز و سیاه

رنگ خاکستری

رنگ های سفید و آبی

رنگ های صورتی کلاسیک و خاکستری

رنگ های صورتی و نارنجی

رنگ های سبز و صورتی

رنگ های خنثی

رنگ های سبز و آبی

رنگ های آبی و نارنجی

رنگ های قهوه ای و سبز آبی

رنگ های خاکستری و زرد

رنگ های تیره

در ادامه به بیان جزئیات هریک خواهیم پرداخت.

رنگ های سفید، قرمز و سیاه

ترکیب رنگ های سفید و سیاه به طور قطع کلاسیک ترین حالت ممکن در طراحی اتاق خواب می باشد. اما استفاده از این دو رنگ به امری رایج تبدیل شده است. به همین خاطر افزودن رنگ قرمز در کنار این دو رنگ باعث ایجاد جذابیت در اتاق شده و یکنواختی آن را از بین می برد. رنگ قرمز، رنگی پویا و انرژی بخش می باشد و به راحتی با رنگ های سیاه و سفید ست می شود. استفاده از این رنگ در کنار رنگ های سیاه و سفید باعث می شود که سطح انرژی فرد بعد از ورود به اتاق افزایش یابد.

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری به عنوان رنگی خنثی شناخته می شود. استفاده از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار نمونه ای از طراحی مدرن برشمرده می شود. در کنار رنگ خاکستری می توانید انواع رنگ مورد علاقه خود را به کارگیرید. برای مثال استفاده از رنگ قرمز باعث در هم شکستگی یکنواختی و القای انرژی به محیط می شود.

رنگ های سفید و آبی

استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر، نمادی از آسمان در روزهای تابستانی می باشد. استفاده از رنگ های آبی و سفید در کنار یکدیگر باعث ایجاد فضایی سرزنده و القای انرژی در اتاق خواب می شود. استفاده از این دو رنگ به طور قطع نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. ترکیب دو رنگ آبی و سفید، ترکیب بسیار چشم نوازی می باشد. استفاده از المان هایی به رنگ چوب در کنار این دو رنگ نیز نمای زیبایی ایجاد می کند.

رنگ های صورتی و خاکستری

رنگ های خاکستری و صورتی دو رنگ شناخته شده ای هستند که به طور گسترده ای برای طراحی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند. ایده های استفاده از این دو رنگ بسیار گسترده هستند. استفاده از رنگ خاکستری برای رنگ آمیزی دیوارها و در کنار آن استفاده از وسایلی مانند روتختی صورتی رنگ، باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود.

رنگ های صورتی و نارنجی

احتمالا در نظر شما استفاده از این دو رنگ کمی غیر معمول به نظر می آید. اما استفاده از این دو رنگ باعث ایجاد فضایی سرزنده شده و هم نشینی خوبی با هم دارند. استفاده از رنگ های خنثی در کنار این دو رنگ باعث ایجاد متعادل سازی در فضای اتاق می شود.

رنگ های سبز و صورتی

رنگ صورتی رنگی دخترانه می باشد. این تصور از قدیم با ما همراه بوده است. استفاده از این رنگ در کنار رنگ سبز نمای زیبایی ایجاد کرده و به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شود. برای استفاده از این دو رنگ می توانید از یکی از آن ها برای رنگ آمیزی دیوار و از دیگری در المان های موجود در اتاق استفاده نمایید.

رنگ های خنثی

استفاده از دو طیف مختلف از یک رنگ خنثی از ایده های زیبا و پرکاربرد می باشد. برای انتخاب رنگ خنثی گزینه های زیادی در مقابل شما قرار گرفته است. برای مثال رنگ های خاکستری، کرمی و بژ نمونه ای از این رنگ ها می باشند. استفاده از طیف های مختلف این رنگ ها باعث ایجاد فضایی چشم نواز می شود.

رنگ های آبی و سبز

ترکیب زیبای این دو رنگ نیز در طبیعت قابل مشاهده می باشد. سبز نمادی از رنگ بهار و آبی نمادی از آسمان می باشد. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر به طور قطع نتیجه شگفت انگیزی در بر خواهد داشت.

رنگ های آبی و نارنجی

استفاده از رنگ های آبی و نارنجی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید از آن برای طراحی اتاق خواب استفاده نمایید. در استفاده از این دو رنگ توجه داشته باشید که استفاده از الگوهای مناسب و جزئیات را از قلم نیاندازید.

رنگ های قهوه ای و فیروزه ای

رنگ قهوه ای از جمله رنگ هایی است که بیش تر افراد به استفاده از آن تمایل دارند. رنگ قهوه ای تیره به راحتی با دیگر رنگ های شاد و سرزنده ترکیب می شود. در این میان رنگ فیروزه ای از جمله رنگ هایی است که ترکیب زیبایی با رنگ قهوه ای ایجاد می کند. این ترکیب باعث ایجاد فضایی گرم می شود.

رنگ های خاکستری و زرد

رنگ زرد از جمله رنگ های شاد و رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ های ساده و خنثی تلقی می شود. همین خصوصیات باعث می شود که این دو رنگ در کنار یکدیگر ترکیب زیبایی ایجاد کنند. استفاده از این دو رنگ پکیجی از فضایی سرزنده، امروزی و خیره کننده ایجاد می کند.

رنگ های تیره

رنگ های تیره باعث ایجاد عمق در فضای اتاق می شود. استفاده از رنگ تیره به تنهایی چندان زیبایی ندارد و به نوعی سرکوبگر می باشد. اما اگر از ترکیب رنگ های درست در کنار این رنگ استفاده شود، نمای زیبایی ایجاد می کند. استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ سیاه و به کاربردن یک کفپوش چوبی، نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. استفاده از الگوها و بافت های مناسب در کنار رنگ سیاه و رنگ های تیره الزامی می باشد.

نکات پایانی

رنگ ها انواع مختلفی داشته و بیش از هزار نوع رنگ در دسترس می باشد. رنگ هایی که در بالا به آن ها اشاره شد تنها نمونه ای از رنگ های مناسب برای طراحی اتاق خواب بوده و به طور قطع تنها به این رنگ ها ختم نمی شوند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3786

به "انتخاب رنگ اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید