انتقاد چین از بودجه فناوری آمریکا

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: وزارت بازرگانی چین ضمن انتقاد از پیش نویس بودجه فناوری آمریکا، این قانون را مخالف اصول تجارت منصفانه دانست.

انتقاد چین از بودجه فناوری آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، وزارت بازرگانی چین از پیش نویس قانون هزینه های فناوری آمریکا به مبلغ 1.1 تریلیون دلار انتقاد و تاکید نمود که این قانون مانع خرید از غول فناوری آسیا می گردد و این کار با اصول تجارت منصفانه در تعارض است.

بر اساس این گزارش، پیش نویس قانونی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با آن موافقت کرد، بر روند بازنگری در عملیات های جاسوسی الکترونیکی از فناوری خریداری شده فدرال از چین تاکید دارد و این تصمیمی است که آمریکا در سال گذشته اتخاذ کرد و دلیل آن هم نگرانی آمریکا از حملات الکترونیکی چین بود.

بر پایه این گزارش، وزارت بازرگانی چین اوایل این هفته در بیانیه ای بیان کرد که این طرح با اصول تجارت منصفانه در تعارض است زیرا از خرید فناروی چین و صادرات ماهواره به چین جلوگیری می نماید.

این وزارتخانه به نقل از یک منبع بخش بازرگانی آمریکا در این وزارتخانه که اشاره ای به نام آن نکرده است، نوشت که چین مخالف قاطع این طرح است.

بر پایه این گزارش، پیش نویس این قانون کمکی به همکاری و تبادلات در زمینه فناوری پیشرفته نمی نماید و تاثیر منفی بر شرکت های چینی داشته و زیان هایی نیز به شرکت های آمریکایی وارد می نماید.

وزارت بازرگانی چین به طرف آمریکایی توصیه کرد که شیوه های غلط خود را اصلاح و شرایط خوبی را برای توسعه مسالمت آمیز همکاری تجاری چینی- آمریکایی فراهم سازد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 500

به "انتقاد چین از بودجه فناوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از بودجه فناوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید