ایران از هرگونه سرمایه گذاری مشترک با عمان استقبال می نماید

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه سرمایه گذاری مشترک در این راستا استقبال و حمایت می نماید.

ایران از هرگونه سرمایه گذاری مشترک با عمان استقبال می نماید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار خالد بن هلال بن ناصر المعولی رئیس مجلس نمایندگان عمان با اشاره به روابط بسیار خوب سیاسی بین دو کشورجمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، گفت: کشور دوست و برادر عمان در دیپلماسی ایرانی از صندلی خاصی برخوردار است.

وی اضافه نمود: روابط در سطوح سیاسی و پارلمانی در عرصه های منطقه ای و بین المللی از شکوفایی و بالندگی مناسبی برخوردار است که باید به صورت پشتوانه مستحکمی برای توسعه مناسبات و همکاری ها در سایر زمینه های مالی، تجاری و فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس مجلس، گفت: زمینه های بسیار مساعدی برای فعالیت بخش های مختلف مالی و صنعتی در ایران فراهم است که مجلس شورای اسلامی از هرگونه سرمایه گذاری مشترک در این راستا استقبال و حمایت می نماید.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مواضع منطقی و خردمندانه سلطان قابوس در مسائل منطقه ای، بین المللی و موضوعات دنیا اسلام، اضافه نمود: شرکت سران مجالس اسلامی در کنفرانس بین المجالس اسلامی در ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با شعار وحدت اسلامی در شرایطی صورت می گیرد که تاکید بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر وحدت دنیا اسلام قرار داشته است.

وی اضافه نمود: آنچه امروز در دنیا اسلام به ویژه در ارتباط با سوریه می گذرد فاجعه دردناکی است که بیشتر از هر زمان دیگر چاره اندیشی رهبران دینی و سیاسی دنیای اسلام در سایه وحدت و همدلی را می طلبد.

رییس مجلس لبنان: حمایت نمایندگان مجلس عمان از گسترش روابط مالی

همچنین در ادامه این دیدار،خالد بن هلال بن ناصر المعولی رئیس مجلس نمایندگان عمان ضمن ابراز خوشوقتی خود و هیئت همراهش از سفر به جمهوری اسلامی از ابتکار مجلس شورای اسلامی برای میزبانی کنفرانس نهم رؤسای مجالس اسلامی تقدیر به عمل آورد و گفت: نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت و هماهنگی بین امت اسلامی همیشه مورد تقدیر سلطان و رهبران عمان بوده است.

وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در منطقه که روابط بسیار حسنه ای با عمان دارد یاد کرد و اضافه نمود: استحکام سیاسی روابط دو کشور یک واقعیت انکارناپذیر است و اراده رهبران عمان اکنون بر این تعلق گرفته که توسعه روابط در سایر زمینه ها به ویژه تجاری و مالی نیز از قوام و دوام قابل توجهی برخوردار گردد.

رئیس مجلس عمان تأکید کرد: سلطان عمان همیشه احترام و منزلت خاصی برای جمهوری اسلامی ایران قائل است و گسترش هر چه بیشتر همکاری ها و رایزنی های منطقه ای و بین المللی با ایران مورد تاکید دائمی ایشان است.

خالد بن هلال بن ناصر المعولی گفت: مجلس نمایندگان عمان از هرگونه طرح و برنامه مالی برای تعمیق مناسبات تجاری فیمابین حمایت می نماید.

وی ابراز امیدواری کرد: کنفرانس بین المجالس اسلامی در تهران بتواند به اهداف مدنظر خود در یاری به حل و فصل مسائل دنیا اسلام نائل آید.

رئیس مجلس عمان در انتها خواهان انتقال تجارت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های پزشکی و پخش بهداشت و سلامت به کشور متبوعش شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 318

به "ایران از هرگونه سرمایه گذاری مشترک با عمان استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از هرگونه سرمایه گذاری مشترک با عمان استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید