بازار یک طرفه و دو طرفه در بورس به چه معناست

به گزارش مجله نماشو، در یک بازار دو طرفه شما علاوه بر خرید سهام، میتوانید سهامی را بفروشید، حتی اگر از قبل مالک آن سهام نبوده اید

بازار یک طرفه و دو طرفه در بورس به چه معناست

به گزارش خبرنگاران به نقل خانه تدبیر، در بازارهای اقتصادی نظیر بازار بورس یا بازار جهانی به طور کلی دو نوع بازار وجود دارد بازارهای یک طرفه و بازارهای دو طرفه.

بازارهای یک طرفه مانند بازار بورس ایران، زمانی برای شما سودی حاصل می گردد که یک سهم را با هر قیمتی که خرید نموده باشید بعداً با قیمتی بالاتر بفروش برسانید یا در اصطلاح فقط در هنگام افزایش قیمت سهام برای شما سود حاصل می گردد. اما در بازارهای دوطرفه مانند بازارهای جهانی، شما علاوه بر افزایش قیمت سهام و کسب سود در بازار افزایشی، زمانی که بازار فرایند نزولی پیدا می نماید و با کاهش قیمت ها روبرو خواهیم شد می توانید سود کنید.

بازار یک طرفه : فرض کنید شما سهام شرکت فولاد را به قیمت 200 تومان خریداری نموده باشید، حال اگر قیمت سهام افزایش پیدا کند شما هم به سود خواهید رسید و در صورت کاهش قیمت کمتر از مبلغ خریداری شده شما وارد زیان می شوید. پس در بازارهای یک طرفه شما باید سهام را ارزان بخرید و بعد گران بفروشید تا سود بدست آورید.

بازار دو طرفه : در این نوع بازارها هم می توان از افزایش قیمت در هنگام خرید یک سهام سود کسب کرد، هم هنگام کاهش قیمت در زمان فروش سهام.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1326

به "بازار یک طرفه و دو طرفه در بورس به چه معناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار یک طرفه و دو طرفه در بورس به چه معناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید