باقری: توقف مذاکرات خواست ما نبود

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین گفت ایران در این مرحله خواستار توقف مذاکرات نبوده بلکه ما از ابتدا توافق کردیم که لازم است پس از رسیدن به پیش نویس توافق، استراحت داشته باشیم.

باقری: توقف مذاکرات خواست ما نبود

به گزارش صداوسیما، علی باقری گفت: سه کشور اروپایی روز جمعه در بیانیه مشترکی گفتند که وقفه در مذاکرات وین خواست ایران بوده است.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: ایران از ابتدا بر ضرورت استمرار مذاکرات براب دستیابی به پیش نویس مورد توافق تاکید داشت.

مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: اگر طرف مقابل دیدگاه ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، گفت وگو های دور نو می تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه ترین زمان به توافق برسم.

وی گفت:️ سرعت دستیابی به توافق بستگی به طرف مقابل دارد.

علی باقری همچنین در گفت وگو با المیادین گفت: در دور هفتم مذاکرات رویکرد خود نسبت به پیش نویس های شش دور گذشته را مطرح کردیم. مساله مهم این است که طرف دیگر مذاکرات با رویکرد ما به عنوان پایه و اساس دور نو مذاکرات موافقت نمی کرد.

باقری تاکید کرد: مجموعه 1+4 بعد از یک هفته مذاکرات فشرده با رویکرد ایران که در پیش نویس مطرح کردیم، موافقت کرد. اکنون دو پیش نویس نو داریم؛ یکی درخصوص برداشتن تحریم ها و دومی درخصوص اقدامات هسته ای. این دو پیش نویس اساس مذاکرات در دور نو خواهند بود.

شبکه الجزیره نیز شب گذشته به نقل از علی باقری نوشت که تهران و واشنگتن پیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به توافق به منظور برداشت تحریم ها نزدیک شده اند.

نور نیوز اما این خبر الجزیره را تکذیب کرد و نوشت که علی باقری نامی از واشنگتن نبرده است.

باقری در گفت وگو با این شبکه قطری گفته بود تمام شرکت کنندگان در مذاکرات وین دو پیش نویسی که ایران در ابتدای این دور مذاکرات تقدیم کرد را پذیرفتند. دلیل تاخیر در رسیدن به توافق مواضع طرف های اروپایی درخصوص مسائل مربوط به هسته ای است. ایران درخواست توقف مذاکرات در این مرحله را نداد بلکه از همان ابتدا توافق کرده بودیم که بعد از رسیدن به پیش نویس توافق به استراحت عادی برویم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2173

به "باقری: توقف مذاکرات خواست ما نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری: توقف مذاکرات خواست ما نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید