درخواست 220 نماینده کنگره برای تشدید مواضع بایدن علیه ایران

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری خبرنگاران- در ادامه سیاست های خصمانه آمریکا علیه تهران، بیش از 220 تن از نمایندگان کنگره این کشور تشدید مواضع جو بایدن علیه جمهوری اسلامی ایران را خواهان شدند.

درخواست 220 نماینده کنگره برای تشدید مواضع بایدن علیه ایران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روزنامه سعودی عرب نیوز، تام مک کلینتوک نماینده جمهوری خواه آمریکا با ژست حمایت از مردم ایران مدعی شد بیش از 220 تن از نمایندگان کنگره آمریکا به حمایت از مردم ایران از این قطعنامه ای حمایت کردند که خواهان تشدید مواضع دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه ایران هستند.

تام مک کلینتوک اضافه کرد،قطعنامه HR 118، یک پیغام حقیقتاً فوری را به دولت بایدن در اولین یکصد روز (ریاست جمهوری) ابلاغ می نماید که هدف از پیشبرد این قطعنامه، حمایت از مردم ایران است.

نمایندگان کنگره آمریکا با متهم کردن جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر از دولت بایدن درخواست کردند تا مواضع بسیار سختی علیه ایران اتخاذ کند.

طبق این گزارش، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا میخواهد یک جلسه عمومی در مورد قطعنامه HR 118 که 11 فوریه (22 بهمن ماه) ارائه شده است، برگزار نمایند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم هایی را به بهانه های مختلف وضع نموده و جنگ مالی را در دستور کار قرار داده اند. واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشور های ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می نماید.

اخیراً نیز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست خبری با متهم کردن ایران به انجام اقدامات مخرب گفت آمریکا از طرق مختلف از جمله تحریم ها با آن ها مقابله خواهد نمود و گفت: ما معتقدیم برنامه موشکی ایران، نقض حقوق بشر توسط این کشور، حمایت ایران از نائبان شرور، حمایت ایران از تروریسم، همه اینها، چالشی عمده برای ما و شریکانمان در منطقه محسوب می شوند. به همین دلیل است که از طرق مختلف از جمله تحریم ها با این مسائل برخورد خواهیم کرد.

مقام های آمریکا در حالی در کوشش هستند تا فشار ها علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید بخشند که دولت جو بایدن گفته میخواهد آمریکا را به توافق هسته ای برجام که دونالد ترامپ اردیبهشت ماه سال 1397 از آن خارج شد بازگرداند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مقاله ای که چندی پیش در مجله فارن افرز منتشر نموده بود شرط بازگشت آمریکا به برجام را برطرف بی قید و شرط تمامی تحریم های اعمال شده (imposed)، بازاعمال شده (reimposed) یا دوباره برچسب گذاری شده (relabaled) اعلام نموده بود.

دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب نشینی ایران از اقدامات جبرانی ای عنوان نموده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده های طرف های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد تأکید نموده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر روز گذشته با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا روز گذشته برگزار گردید و توافق شد فعالیت های گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و همچنین گروه کارشناسی سوم با عنوان گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف مصاحبه در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1682

به "درخواست 220 نماینده کنگره برای تشدید مواضع بایدن علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 220 نماینده کنگره برای تشدید مواضع بایدن علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید