تجاری سازی صنایع دستی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تجاری سازی صنایع دستی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است.

تجاری سازی صنایع دستی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است

روح الله حسین زاده، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه عرضه محصولات صنایع خلاق (ایران من) که در محل فرهنگسرای ملل واقع در پارک قیطریه ایران برگزار گردید، اظهار کرد: این نمایشگاه با موضوع هنرمندان و فعالان صنایع دستی برگزار گردیده و امید داریم شاهد حمایت های بیشتر از این حوزه باشیم، چرا که حوزه صنایع دستی از اهمیت بالایی برخوردار است و در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پی توسعه و حمایت از این هنر صنعت هستیم .

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی افزود: ما در جهانی امروز در صنایع دستی دارای هویت و شناسنامه هستیم و در حالی که کشورهای جهان در پی تجاری سازی صنایع دستی هستند، در داخل کمی از این موضوع غافل شدیم، اما این امید را داریم که در دولت سیزدهم این جریان فرهنگ سازی و راه اندازی گردد.

صنایع دستی و ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار

آزیتا همتایان، سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی نیز در این مراسم گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم رویکرد این دبیرخانه رویکرد تحولی است و در پی این هستیم که دبیرخانه نقش مهمتری را ایفا نماید و به همین منظور نقشه راه را مشخص کردیم.

او افزود: به همین دلیل به سمت تسهیلگری کسب و کارها رفتیم و خوشبختانه از رشد خوبی برخورداریم. در حال حاضر 516 رسته در حوزه مشاغل خانگی داریم و در این میان صنایع دستی یکی از مهمترین موضوعاتی است که به آن توجه جدی داریم.

همتایان افزود: یکی از اهدافی که دنبال می کنیم ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانوار است که در همین رابطه با برگزاری بازارچه های فروش در پی یاری به توسعه کسب و کارهای بانوان سرپرست خانوار هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5125

به "تجاری سازی صنایع دستی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی صنایع دستی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید