تدوین سند توسعه کردستان علمی و توسعه ای است

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/کردستان معاون توسعه مالی استانداری کردستان گفت:تخصیص آب به کشاورزی استان از مهمترین مطالبات مردم است که با چالش ها و موانعی همراه است.

تدوین سند توسعه کردستان علمی و توسعه ای است

حسین فیروزی امروز در دهمین جلسه شورای توسعه استان که با حضور وزیر کشور در کردستان برگزار گردید اظهار کرد: سند توسعه استان مبتنی بر اطلاعات دقیق علنی کارشناسان و مدیران استان در سطح ملی و استانی تدوین شده و اجماعی از سطوح مختلف منطق با مطالبات افکار عمومی و مدیران و کارشناسان استان است.

وی ادامه داد: سند توسعه استان سندی مبتنی بر نظریه علمی بوده و پشتوانه آن نظریه توازن است که صرفا هدف آن رشد مالی نیست بلکه توسعه مالی استان را در نظر دارد.

معاون توسعه مالی استانداری کردستان بیان نمود: تدوین این سند بر اساس مزیت ها و نقاط قوت استان است بنابراین برنامه صرفا بر اساس توسعه اجتماعی نیست، لذا برنامه ای مستحکم و توسعه ای است.

وی با اعلام اینکه تاکنون اقدامات موثری برای اجرایی کردن این سند اجرا شده است عنوان نمود: جهت دهی به فعالیت ها و متمرکز شدن مدیریت استان و وزارت خانه ها بر روی پروژه های مهم و موثر استان یکی از مهم ترین نکات مورد توجه برای توسعه استان است.

وی ادامه داد: برای اتمام بعضی از این پروژه ها به دلیل نبود تمرکز بر روی آنها زمان زیادی صرف شده است. طی دو سال اخیر روند اجرایی این پروژه ها بر اساس سند توسعه استان رشد بهتری داشته است.

فیروزی بیان نمود: سالن ورزشی 6000 نفری استان، شهرک صنعتی شماره 4 سنندج، مجتمع فرهنگی هنری سنندج، فاز اول منطقه ویژه بانه، فرودگاه سقز، پنج پروژه اولویت دار استان است که با تدوین سند توسعه استان روند رو به رشدی داشته است.

وی با اشاره به راهبردهای بخش آب در سند توسعه اضافه کرد: محور توسعه استان، بخش کشاورزی است. سند توسعه استان می تواند بر مهم ترین محور توسعه استان تاثیر گذار باشد.

وی در رابطه با ردیف اعتباری در قانون بودجه برای آبرسانی به شهرهای بانه، مریوان، قروه، دهگلان و بیجار گفت: در سال 98 ردیف بودجه برای پروژه های آبرسانی به شهرهای استان تعریف شده و موضوع در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 674

به "تدوین سند توسعه کردستان علمی و توسعه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند توسعه کردستان علمی و توسعه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید