تعیین تکلیف مابه التفاوت بلیت های پیش فروش شده هواپیما

به گزارش مجله نماشو، رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام تغییر ساز و کار پذیرایی در پروازها ، از مشخص تکلیف مابه التفاوت بلیت های پیش فروش شده اطلاع داد.

تعیین تکلیف مابه التفاوت بلیت های پیش فروش شده هواپیما

خبرنگاران - محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی گفت: ارائه پذیرایی در جهتهای مختلف و طولانی را در دستور کار خود قرار داده ایم زیرا در جهتهای طولانی که قطعاً باید پذیرایی انجام گردد در جهتهای کوتاه هم فرمول هایی را برای پذیرایی داریم که به زودی اطلاع رسانی می گردد.

مشخص تکلیف مابه التفاوت بلیت های پیش فروش شده

محمد محمدی بخش، در برنامه شبکه خبر گفت: جلسه شورای هواپیمایی در هفته گذشته برگزار گردید و متناسب با آن لغو 60 درصدی ظرفیت هواپیماها از ابتدای آذر ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته جلسه ای با انجمن شرکت های هواپیمایی و نمایندگان شرکت ها برگزار گردید و در آن جلسه در رابطه با کاهش نرخ بلیت هواپیما، تصمیماتی اتخاذ شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوی اظهار کرد: امروز انجمن شرکت های هواپیمایی نرخ نامه ای را منتشر کرد که بر اساس نرخنامه قیمت بلیت هواپیما به طور میانه 15 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: این کاهش 15 درصدی قیمت بلیت هواپیماها نسبت به افزایش قیمت های اخیر بود؛ در آبان سال گذشته مبانی قیمت ها بسیار سخت گیرانه بوده و شرکت های هواپیمایی کاملا مقید به رعایت آن بوده اند و در حال حاضر متناسب با افزایش قیمت دلار که افزایش یافته هزینه های شرکت های هواپیمایی هم رشد نموده است.

مشخص نرخ براساس تصمیمات انجمن شرکت های هواپیمایی است

محمدی بخش بیان نمود: مشخص نرخ براساس تصمیمات انجمن شرکت های هواپیمایی است و قانون گذار هم دستور آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما را داده است و در حال حاضر با وجود همه محدودیت ها و مسائل شرکت های هواپیمایی این نرخ ها را نسبت به آبان ماه ثابت نگه داشته اند و در چند ماه اخیر هم نرخ نامه نوی را اعلام کردند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این کاهش 15 درصدی نرخ بلیت هواپیما نسبت افزایش اخیر محاسبه شده و بخش های عمده هزینه های این صنعت به وسیله اعتبارات داخلی خودشان پرداخت می گردد.

محمدی بخش اظهار کرد: موضوع ایمنی برای سازمان هواپیمایی بسیار حائز اهمیت است و به هیچ عنوان از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد، بنابراین در این زمینه شرکت های هواپیمایی به این موضوعات توجه ویژه ای دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوی بیان نمود: شرکت های هواپیمایی مؤلفه های قیمتی را کاملا کنترل کردند و به توافق نسبی در این خصوص رسیده و میانه کاهش نرخ ها اعلام کردند، این کاهش 15 درصدی به صورت میانگین است به طوری که در بعضی از جهتها کمتر و در بعضی از جهتها بیشتر است.

امکان پذیرایی به روال قبلی، وجود ندارد

محمدی بخش گفت: این حداکثر نرخ است و دامنه نرخی بسیار پایین تر است و در شرایط مختلف اعمال می گردد مثلاً جهت هوایی تهران-مشهد حدود 10 درصد کاهش قیمت داشته است.

وی درباره پذیرایی در پروازها گفت : امکان پذیرایی به روال قبلی، وجود ندارد اما متناسب با جهتهای مختلف و برابر با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرایی انجام می گردد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوی بیان نمود: ارائه پذیرایی در جهتهای مختلف و طولانی را در دستور کار خود قرار داده ایم زیرا در جهتهای طولانی که قطعاً باید پذیرایی انجام گردد در جهتهای کوتاه هم فرمول هایی را برای پذیرایی داریم که به زودی اطلاع رسانی می گردد.

به گزارش فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بلیت هایی که از قبل با نرخ ها قبلی پیش خرید شده است، گفت: اگر مسافران پیش خرید بلیت داشته اند به انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام شده است فرمولی تهیه گردد تا مازاد قیمتی بلیت را به مسافران برگردانیم ، برای بلیت هایی که پیش خرید شده است فرمولی نوشته می گردد تا بر اساس نرخ های نو همسان سازی گردد.

منبع: بیت ران
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2081

به "تعیین تکلیف مابه التفاوت بلیت های پیش فروش شده هواپیما" امتیاز دهید

1 کاربر به "تعیین تکلیف مابه التفاوت بلیت های پیش فروش شده هواپیما" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین تکلیف مابه التفاوت بلیت های پیش فروش شده هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید