تغییر جهت یک سیاره به وسیله ناسا

به گزارش مجله نماشو، ناسا خاطرنشان کرد فضاپیمایی که عمدا به سیارکی دوتایی برخورد کرد به طور موفقیت آمیز مدار آن را تغییر داده است.

تغییر جهت یک سیاره به وسیله ناسا

مشاهدات تلسکوپ نشان می دهد تست پروژه DART روز 26 سپتامبر با سیارک دوتایی Didymos برخورد کرد و توانست هدف اصلی خود یعنی تغییر جهت آن را انجام دهد.

علت ناسا برای انجام این تست آن بود که در آینده بتواند اجسام فضایی به زمین نزدیک می شوند را دور کند. بیل نلسون مدیر ناسا در این باره می گوید: این لحظه مهمی برای دفاع سیاره ای و بشر است. ماموریت مذکور نشان داد ناسا مشغول آماده سازی خود برای رویداد های دنیا است.

طی ماموریت DART یک فضاپیما به سمت سیارک تخم مرغی شکل Dimorphos حرکت و با آن برخورد کرد. تصاویر سازمان فضایی آمریکا حاکی از تاثیر برخورد فضاپیما با سیارک بودند.

اکنون ناسا اعلام نموده اطلاعات جدیدی به دست آورده و ستاره شناسان می توانند شیوه استفاده از فضاپیمای DART را هنگام نزدیک شدن سیارکی به زمین، ارزیابی نمایند.

البته مشاهدات چند روز تلسکوپ آنالیز شد تا تعیین گردد این برخورد چقدر جهت سیارک160 متری را که دور یک سیارک بزرگتر می چرخید تغییر داده است.

فضاپیمای DART سال گذشته به فضا پرتاب شد تا با سیارکی که 11 میلیون کیلومتر بازمین فاصله داشت با سرعت 22هزار و 500 کیلومتر برساعت برخورد کند.

این ماموریت که با بودجه 330 میلیون دلار صورت گرفته طی 7 سال توسعه یافت و هدف آن سیارکی به مقدار یک ورزشگاه فوتبال بود که دور سیارکی بزرگ تر به نام Didymos مدار می زد.

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5148

به "تغییر جهت یک سیاره به وسیله ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر جهت یک سیاره به وسیله ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید