تمیز کردن اتو با سرکه، جوش شیرین، خمیر دندان و نکات مهم آن

به گزارش مجله نماشو، پاک کردن لکه اتو از لباس و یا تمیز کردن اتو همواره یکی از معضلات افراد بوده است. اتو را باید به صورت مرتب جرم گیری کرد و بهتر است مخزنش را با آب مقطر پر کنید و بعد از هر بار استفاده و تمیز کردن اتو، آب اضافی آن را نیز خالی کنید تا رسوبات در آن جمع نشوند. ته نشین شدن آهک آب موجود در منبع، ذوب شدن بغضی از جزئیات لباس مانند عکس ها و برچسب ها در حین اتو کشی و اتو کشیدن پارچه های مصنوعی، اکرلیک، نایلونی، پلی استر، مواد معدنی رسوبی حاصل از استفاده از بخار اتو، آب اضافی باقی مانده در مخزن آب می تواند از علت های کثیف شدن کف اتو باشد. بهرحال در این مطلب به روش های تمیز کردن اتو خواهیم پرداخت.

تمیز کردن اتو با سرکه، جوش شیرین، خمیر دندان و نکات مهم آن

تمیز کردن اتو با سرکه

به میزان سه چهارم لیوان آب و یک چهارم آن، سرکه سفید را باهم ترکیب کنید و بعد این محلول را داخل مخزن اتو بریزید. البته اگر می خواهید از سرکه بهره ببرید، اول دستور العمل اتوی خودتان را بخوانید تا مطمئن شوید که ریختن سرکه داخل مخزن آن مسئله ای ندارد. حال اتو را با بالاترین درجه حرارت روشن کنید. از بخار آن بهره ببرید تا سوراخ های مربوط به خروج بخار کاملا تمیز شوند.

مرحله بعدی، اتو کشیدن پارچه ای کاملا تمیز به مدت چند دقیقه است. برای این منظور از پارچه ای بهره ببرید که کثیف شدن آن خیلی برای تان مهم نباشد چراکه شاید مقداری رسوبات و کثیفی های داخل اتو به آن منتقل شوند.

پس از انجام این کار ها، اتوی شما کاملا تمیز شده و تنها کافی است تا آن را خاموش کنید و منتظر سردشدنش بمانید. همچنین اگر آب یا محلولی داخل مخزن اتو باقی مانده، آن را تخلیه کنید.

مایع جرم گیر اتو بخار نیز یکی از اقلامی است که در بازار موجود بوده و شما با استفاده از آن به راحتی می توانید اتوهای بخار را تمیز کنید.

تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک

بیشترین قسمتی که در اتو ها در معرض کثیف شدن است کف آن ها است، با این روش ساده شما می توانید هر گونه دوده یا سیاه شدگی و کثیفی را از سطح آن پاک کنید. برای این کار نیاز به مقداری نمک، یک حوله و دستمال کاغذی ضخیم خواهید داشت. دستمال کاغذی ضخیم را روی حوله قرار دهید و نمک را روی دستمال کاغذی بریزید، اتو را روی داغ ترین دمای ممکن تنظیم کنید و آن را به صورت دورانی روی نمک ها بکشید، خواهید دید که سیاه شدگی ها و دوده ها به سادگی از کف اتوی شما پاک خواهد شد.

تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک و سرکه

برای لکه های قدیمی تر و کهنه باید از ترکیب نمک و سرکه برای تمیز شدن کف اتو بهره ببرید. مقداری سرکه را درون یک ظرف ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید، در حالی که سرکه در حال گرم شدن است نمک را به آن اضافه کنید، وقتی محلول به دما جوشش خود رسید زیر آن را خاموش کنید و بگذارید تا کمی سرد گردد، سپس با استفاده از یک پارچه نرم و لطیف محلول را به صورت دورانی به کف اتو بکشید تا دوده ها و آلودگی ها از کف آن پاک شوند.

تمیز کردن کف اتو با خمیر دندان

روش دیگر برای تمیز کردن اتو، استفاده از خمیردندان است! برای این کار، درحالی که سطح زیرین اتو سرد است، مقداری خمیر دندان روی آن بمالید و مطمئن شوید که خمیر حتما به قسمت های کثیف هم بخورد. سپس با دستمال تمیزی سطح اتو را پاک کنید. در نهایت در حالت بخار اتو را روشن کنید و پارچه ای تمیز را اتو بکشید.

چگونه سوختگی کف اتو را تمیز کنیم؟

عجله داشتید، تنظیمات اتو را آنالیز نکردید و لباس مورد علاقه خود را سوزاندید! شما خوشبختانه جایگزینی را برایش پیدا می کنید، اما زمانی که روز بعد خواستید لباستان را اتو کنید، یک تکه زشت از پارچه سوخته شده را روی اتو خود دیدید در ادامه چگونگی تمیز کردنش وجود دارد:

  • در حالی که اتو هنوز داغ است، آن را از برق دربیاورید و بلافاصله اسفنج مرطوبی را روی اتو قرار دهید.
  • پارچه به دلیل تغییر ناگهانی دما، از اتو جدا می گردد.
  • برای برداشتن باقی مانده اش از یک پد پاک نماینده لطیف بهره ببرید، اگر از خشن اش بهره ببرید، اتو را خراشیده خواهد نمود.
  • اگر ناکارآمد بود، از کمی جوش شیرین بهره ببرید و آنها را بر روی سطح اتو بپاشید و با یک اسفنج بشورید.

این یک روش تمیز کردن اتو سریع و موثر است؛ نه تنها به کندن پارچه های سوخته شده یاری می نماید، بلکه همچنین هر رسوب چرب یا نشاسته ای را که در سطح اتو وجود دارد را پاک می نماید. متوجه خواهید شد که دفعه بعد که لباس هایتان را اتو می کنید، از قبلشان شفاف تر می شوند.

روش رسوب زدایی اتو پرس

یکی از عواملی که در عدم بخار دهی اتو پرس تاثیر دارد رسوب گرفتگی منافذ اتوپرس است. پیش از آن که زمان آن برسد تا دستگاه خود را برای رسوب زدایی به مراکز تعمیر اتوپرس ببرید بهتر است از نقش آب مقطر در رسوب زدایی اتو پرس اطلاع پیدا کنید.

آب سخت آبی است که دارای نمک های معدنی از قبیل ترکیبات بی کربنات، یون های کلسیم، منیزیم و … است. برطرف سختی آب فقط با دستگاه های تصفیه آب انجام خواهد شد و فیلتر های رزینی فقط در صد جزیی از سختی آب را میگیرد.

بهترین اب مخصوص اتوپرس اب مقطر میباشد آب مقطر ابی است که ناخالصی آن به شیوه تقطیرگرفته شده باشد. در این شیوه آب را جوشانده و بخار آب را به ظروف دیگری انتقال می دهند که pH آب مقطر خنثی و در حدود 7 می باشد.

آب جوشیده سرد شده برای اتو پرس و سایر دستگاه هایی که با بخار کار می نمایند مانند بخار شوی، بخور سرد، اتو دستی ضرر بیش تری می رساند، به این دلیل که با جوشاندن اب، غلظت آب را بالامیبریم و زمانی که غلظت آب بالا برود سختی آب نیز بالا میرود.

به طور کلی دستگاهایی مثل اتو پرس که سیکل عملکرد دستگاه و یا بخشی از ان با آب می باشد حتما آب بدون سختی (اب مقطر) استفاده گردد چرا که سیستم کلی دستگاه را دچار مشکل خواهد نمود.استفاده از آب دارای سختی به بخش های از جمله پمپ آب ،شلنگ ها اب .بندها. المنت .سنسورهای حرارتی آسیب جدی وارد میکند.

سخن آخر

مطمئنا شما هم به عنوان یک خانم خانه دار با کثیف شدن کف اتو، یا بسته شدن سوراخ های خروج بخار آن روبرو شده اید، برای این مسائل راه چاره های بسیار ساده ای وجود دارد که هر خانم خانه داری باید آن ها را بداند تا بتواند از وسائل و لوازم خانه خود به بهتری شکل استفاده کند و عمر مفید استفاده از آن ها را افزایش دهد که ما در این مطلب به طور کامل روش های تمیز کردن اتو را تشریج کردیم.

علاوه بر این ترفندهای تمیز کردن اتو شما چه نکاتی می دانید؟ تجربیات و نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم روش ساده برای تمیز کردن ظروف مسی، تمیز کردن وسایل استیل با مواد خانگی و تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون را نیز در انگیزه بیاموزید و با دانستن این ترفندها در مواقع ضروری بهترین کار را انجام دهید.

انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3542

به "تمیز کردن اتو با سرکه، جوش شیرین، خمیر دندان و نکات مهم آن" امتیاز دهید

3 کاربر به "تمیز کردن اتو با سرکه، جوش شیرین، خمیر دندان و نکات مهم آن" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن اتو با سرکه، جوش شیرین، خمیر دندان و نکات مهم آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید