ثبت نام بیش از 11 هزار نفر در انتخابات مجلس ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ثبت نام کرد

به گزارش مجله نماشو، آخرین روز ثبت نام کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور که با روز دانشجو هم مصادف شده بود، در عین شلوغی و تراکم شدید با حواشی جالبی همراه بود.

ثبت نام بیش از 11 هزار نفر در انتخابات مجلس ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ثبت نام کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، 16 آذر امسال را شاید بتوان سیاسی ترین روز سال 98 نامگذاری کرد.

یک وجه آن در دانشگاه های کشور رقم می خورد در میان برنامه های پرهیاهوی دانشگاه های کشور به مناسبت روز دانشجو و روی دیگر آن، اینجا در وزارت کشور، در میان انبوه ثبت نامی ها برای یازدهمین انتخابات دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آخرین روز ثبت نام.

به گفته کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات وزارت کشور از زمان آغاز ثبت نام ها یعنی یکشنبه گذشته تاکنون 11408 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 11 درصد زنان و 89 درصد مردان بودند.

اما امروز شانزدهم آذر آخرین روز ثبت نام است و البته شلوغ ترین؛ از صبح امروز تا حوالی ظهر جمعیتی بالغ بر 1935 نفر برای ثبت نام به وزارت کشور و فرمانداری ها مراجعه کردند و از این تعداد ثبت نام 1336 نفر قطعی شد.

در میان این جمعیت هزار نفره چهره های نام آشنای زیادی وجود داشتند که به گفته خودشان در واپسین لحظات ثبت نام بخاطر احساس تکلیف و توصیه و اصرار دوستان برای ثبت نام خود را به وزارت کشور رساندند.

از نمایندگان سابق و فعلی مجلس گرفته تا دیگر چهره های سیاسی که علی رغم مسئولیت های مهم ضرورت حضور را در خانه ملت یافتند.

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از این چهره ها بود که در ابتدای آغاز آخرین روز نام نویسی ها برای ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران وارد وزارت کشور شد.

پس او دو چهره سیاسی دیگر اهالی رسانه را به خود مشغول کرد؛ چهره هایی که اگرچه سابق بر این نماینده مجلس نبودند اما فعال سیاسی محسوب می شدند در ابتدا سعید زیبا کلام و سپس عبدالحسین روح الامینی.

زیباکلام که در حال حاضر استاد دانشگاه است مجلس فعلی را بی لیاقت ترین و فاسدترین مجلس در دوره های اخیر می دانست و بیان نمود برای مبارزه با این جوشش فساد به میدان آمده البته که اعلام جهت سیاسی خود را به بعد از رای آوردن موکول کرد.

وقتی یکی از خبرنگاران از احوال برادرش صادق زیباکلام از او پرسید با خنده گفت: اینکه کاندید می شود یا نه را باید از خودش بپرسید؛ من سعید هستم؛ نه صادق.

اما رئیس خانه احزاب یعنی عبدالحسین روح الامینی بر عکس سعید زیباکلام صریحا از شناسنامه سیاسی خود گفت و بیان نمود که همگام با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است و به همه تصمیمات شورای ا ئتلاف چه حضور باشد و چه انصراف پایبند می ماند؛ روح الامینی با انتقاد از شرایط فعلی مجلس، آن را نتیجه تَکرار دانست و به لزوم پاسخگویی مسببان وضع موجود اشاره کرد.

امید کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس نهم و حسن ونایی نماینده مردم ملایر در مجلس هشتم مجددا از حوزه انتخابیه قبلی خود یعنی مریوان و ملایر مجددا ثبت نام کردند.

موسی غضنفرآبادی دیگر چهره ای بود که علی رغم مسئولیت خود یعنی ریاست دادگاه انقلاب اسلامی، برای ثبت نام سری به وزارت کشور بود و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا با وجود چنین مسئولیتی به فکر نمایندگی افتادید به اهمیت و نقش منحصر به فرد مجلس اشاره کرد.

کمی بعد از او خبرنگاران سراغی از الیاس نادران گرفتند؛ فردی که چند دوره نماینده مجلس بوده و وقتی از چرایی ثبت نام مجدد او پرسیدیم به شرایط نابسمان مجلس فعلی اشاره کرد و دخیل نبودن نمایندگان در تصمیمات کلان را یک آسیب برشمرد و گفت: در قضیه اخیر بنزین نمایندگان مجلس بیشتر مقصر بودند و در این باره قصور رئیس مجلس از رئیس جمهور بیشتر است.

مهدی کوچک زاده دیگر شخصیتی است که مانند نادران نمایندگی چند دوره مجلس را در کارنامه خود دارد اما برعکس او به سختی مصاحبه می دهد و با یکی دو جمله کلی سوالات را جواب می دهد.

کمی بعد حضور حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده فعلی مجلس در وزارت کشور خبرساز شد؛ او که با همراهانش به ستاد ثبت نام آمده بود با یکی دیگر از مراجعین که به شرایط فعلی مجلس و نمایندگان انتقاد می کرد وارد بگو مگو شد و در نهایت با وساطت مسئول بخش انتظار اوضاع آرام و قرار گرفت؛ کمی بعد فلاحت پیشه در طبقه بالا به خبرنگار خبرگزاری متبوعش لبخند می زد و با تمسخر خبرنگار یکی از رسانه ها را که با او همسو نبود، تندرو می خواند و با سر به او اشاره ای می کرد.

سهراب گیلانی دیگر نماینده ای بود که جهت ثبت نام وارد کشور شد و بیان نمود که قصد دارد مجددا از شوشتر کاندید شود.

قاسم میرزایی نیکو نماینده فعلی دماوند در مجلس دهم نیز در جمع خبرنگاران بیان نمود که اینبار قصد دارد از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شود.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4127

به "ثبت نام بیش از 11 هزار نفر در انتخابات مجلس ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ثبت نام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام بیش از 11 هزار نفر در انتخابات مجلس ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ثبت نام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید