جزییات جلسه ویژه رئیسی درباره خوزستان

به گزارش مجله نماشو، جلسه مشورتی رییس جمهور منتخب با موضوع آنالیز مسائل خوزستان برگزار گردید.

جزییات جلسه ویژه رئیسی درباره خوزستان

پس از تحولات خوزستان و اعتراضات گسترده به بی آبی در این استان، بسیاری نسبت به اوضاع مردم این استان ابراز نگرانی کردند. در روزهای اخیر بعضی مقامات در این باره موضع گرفتند امروز هم ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب جلسه ای ویژه در این باره تشکیل داد.

ابراهیم رئیسی در ادامه جلسات ویژه خود برای آنالیز مسائل فوریت دار کشور و در نشست ویژه آنالیز مسائل خوزستان، هیچ گونه توقف و معطلی را در رفع نگرانی ها و مسائل مردم مجاز ندانست و گفت: برای خوزستان استاندار ویژه مشخص می کنیم، تا بصورت نوبه ای در جلسات هیئت دولت شرکت کند.

او بعلاوه با بیان اینکه دستور تشکیل شورای راهبردی ویژه احصاء مسائل و راه چاره ها برای استان خوزستان را صادر خواهیم کرد گفت: برای حل مسائل خوزستان حتی یک روز را هم از دست نخواهیم داد، دولت سیزدهم بنا دارد مسائل استان را با برنامه ریزی و کوشش ویژه مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیسی با ابراز ناراحتی و نگرانی عمیق خود از شرایط مردم استان خوزستان، اظهار کرد: برای اینکه زمان تا تشکیل و استقرار دولت تازه از دست نرود، این جلسه را تشکیل دادیم تا راه چاره های عملیاتی را برای رفع کردن مسائل استان بیابیم، تا هر آنچه امکان پذیر است از اکنون اجرایی گردد.

رئیس جمهور منتخب تاکید نمود: هیچ گونه توقف و معطلی در رفع نگرانی ها و مسائل مردم را مجاز نمی دانیم و مصمم هستیم از اکنون برای عبور از مسائل و ایجاد ثبات در سطح استان چاره اندیشی و اقدام گردد.

رئیسی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه و جدی به مسائل و معضلات مختلف استان خوزستان، گفت: امروز مردم مومن و انقلابی خوزستان بخاطر انباشت مسائل گوناگون در رنج و سختی قرار دارند و باید برای عبور از معضلات موجود و ایجاد ثبات در استان برنامه ریزی و اقدامات فوری و جدی انجام گردد.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه در استان خوزستان، مسائل و معضلات متعددی وجود دارد و صرفا مسئله ای نیست که امروز ظهور و بروز پیدا نموده است، اضافه نمود: متاسفانه نسبت به خوزستان بی توجهی هایی اجرا شده و چنانچه در طول این مدت توجه خاصی به استان شده بود، امروز شاهد انباشت مسائل و مسائل در سطح استان نبودیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید اهتمام ویژه ای در کشور نسبت به رفع کردن مسائل استان خوزستان داشت، گفت: چند استان داریم که باید به آن ها توجه خاص داشت که خوزستان مهمترین آن است، در دولت سیزدهم بنا داریم مسائل و مسائل آنرا با برنامه ریزی و کوشش ویژه ای مورد رسیدگی قرار دهیم و دغدغه و نگرانی مردم شریف این خطه را رفع سازیم.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه باید با همکاری همه نهاد ها و مردم خوزستان تمامی مسائل استان رفع گردد، اظهار کرد: اعتماد و اطمینان را به مردم استان می دهم که تمامی ظرفیت ها و نیروی انسانی کارامد و ارزشمند استان مورد توجه جدی دولت خواهد بود.

رئیسی اعتماد بین مردم و دولت را از ظرفیت های اجتناب ناپذیر و محوری دانست و توضیح داد: هیچ گونه تبعیض و ناکارامدی قابل قبول نیست و باید سازوکار هایی بکار بگیریم که تبعیض را از بین ببرد.

رئیس جمهور منتخب تشکیل شورای راهبردی متشکل از شخصیت های حقیقی و حقوقی برای آنالیز شرایط استان خوزستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دیدگاه ها و راه چاره های این شورا برای رفع مسائل مردم خوزستان مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه مدیر عالی استان در استان هایی که شرایط خاص دارند در دولت مورد توجه خواهد بود، گفت: در استان هایی که مشکل خاص دارند، استانداران ویژه انتخاب خواهد شد تا با اختیارات ویژه بتوانند مسائل استان را در زمان های کوتاه با حضور در دولت مطرح و پیگیری نمایند و رفع محرومیت در استان هایی مانند خوزستان، سیستان وبلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود.

رئیسی توضیح داد: نباید کاری که امروز می توان انجام داد به فردا موکول گردد. چرا موضوع آب شیرین کن ها و اولویت در تخصیص بودجه برای بخش آب و برق استان در زمان خود انجام نشده است؟

امیدواری شمخانی

در این جلسه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم حضور داشت. او پس از ملاقات با رییس جمهوری منتخب برای آنالیز مسائل خوزستان، در توئیتی نوشت: امروز و پس از جلسه آنالیز مسائل خوزستان با رییس جمهوری منتخب، امیدواری ام نسبت به جدیت ایشان برای حل مسائل انباشته بیش از گذشته شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه نمود: همه باید با کوشش مضاعف برای به نتیجه رساندن تصمیمات راهبردی در خصوص خوزستان گام برداریم. البته خشکسالی واقعیتی غیرقابل انکار است.

شمخانی در تویئت دیگری نوشت دستور آزادی بعضی زندانیان صادر شده است. اونوشت: دستور آزادی بازداشتی های اخیر خوزستان که عمل مجرمانه ای نداشتند، صادر شد. اعتراض حق طبیعی مردم در جمهوری اسلامی است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1813

به "جزییات جلسه ویژه رئیسی درباره خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات جلسه ویژه رئیسی درباره خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید