جوکار: گروه های سیاسی ما تعهد لازم را نسبت به آنچه که به مردم معرفی کردند ندارند

به گزارش مجله نماشو، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: متاسفانه احزاب و گروه های سیاسی ما تعهد لازم نسبت به برنامه هایی که به مردم معرفی کردند ندارند و به گونه ای عمل می نمایند که نوعی فرار روبه جلو است.

جوکار: گروه های سیاسی ما تعهد لازم را نسبت به آنچه که به مردم معرفی کردند ندارند

محمد صالح جوکار در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ویژگی های جریان های سیاسی واقعی در هر کشوری بیان نمود: هر یک از احزاب سیاسی که تشکیل می گردد دارای اساسنامه ای بوده که ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مالی زندگی مردم را دربرگرفته و برنامه ای برای هر یک از این ابعاد دارند. مردم هم بر اساس برنامه ها و اساسنامه هر جریانی به آن ها روی می آورند.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه جریان های سیاسی فقط به بعد سیاست بپردازند قابل قبول نیست بلکه اگر می خواهند در عرصه سیاست پیروز باشند باید برای همه ابعاد زندگی مردم برنامه داشته باشند. برنامه های آنان در این ابعاد نشانگر دیدگاه و خط مشی آن حزب یا جریان می باشد. در این حالت مردم انتخاب خواهند کرد و از حزب مورد تایید خود حمایت هم می نمایند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ممکن یک تشکلی امروز در حاکمیت نبوده و در حکمرانی صندلی ویژه های نداشته باشد. مثلا در مجلس نماینده کمی داشته باشد یا در دولت حضور نداشته باشد اما ممکن است یک روزی کار نمایند و برنامه های خود را به گونه ای تنظیم نمایند که نظر مردم را جلب نموده و نهایتا وارد حکمرانی و مسائل اجرایی شوند.رابطه یک حزب با قدرت و مردم منوط به این است در دوره ای که در حاکمیت هستند و مردم به آن ها رای می دهند چگونه عمل خواهند کرد. اگر عملکرد آنان در راستای برنامه ها، اهداف و سیاست هایشان باشد و مطالبات مردم را پاسخ دهند مردم بار دیگر آن ها را انتخاب می نمایند اما اگر اینگونه نباشد مردم آن ها را کنار می گذارند.

وی در ادامه تاکید نمود: متاسفانه احزاب و گروه های سیاسی ما تعهد لازم نسبت به آنچه که به مردم معرفی کردند ندارند و به گونه ای عمل می نمایند که فرار روبه جلو است. اگر دولتی را تشکیل دادند یا فردی را در راس دولت نشاندند و یا مجلسی تشکیل شد که از کارآمدی لازم برخوردار نبوده در ادامه سعی می نمایند خودشان را از این دستاوردشان جدا نمایند. این قابل قبول نیست چراکه مردم هشیار بوده و حقایق را می بینند و دقیقا بر اساس دیدگاه ها و برنامه هایی که جریان های سیاسی ارائه کردند آن ها را ارزیابی می نمایند.

وی اضافه کرد: خیلی از احزاب و گروه های سیاسی در بعضی از مقاطع تاریخی مورد اقبال مردم قرار نمی گیرند و از صحنه سیاست کنار می فرایند. این گروه ها اگر در جایی اشتباهی کردند باید با مردم صادقانه رفتار نمایند و به اشتباه خود اعتراف نمایند آنگاه مردم در مورد آنان تصمیم می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1913

به "جوکار: گروه های سیاسی ما تعهد لازم را نسبت به آنچه که به مردم معرفی کردند ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوکار: گروه های سیاسی ما تعهد لازم را نسبت به آنچه که به مردم معرفی کردند ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید