خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر خواهان روشن شدن نقش ریاض شدند

به گزارش مجله نماشو، در حالی که به بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر نزدیک می شویم، خانواده های قربانیان این حملات به دادگاه های ایالات متحده فشار وارد می نمایند تا به سئوالات و ابهامات درباره نقش عربستان سعودی پاسخ دهند.

خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر خواهان روشن شدن نقش ریاض شدند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آرمان بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، در آستانه بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر هنوز ابعاد مختلف این حادثه پنهان مانده است و خانواده های قربانیان از دادگاه های آمریکا خواسته اند تا جزئیات بیشتری را درباره نقش مقام های عربستان سعودی در این حادثه فاش نمایند.

بر اساس این گزارش، شکایتی که قبلا مطرح شده و عربستان سعودی را در این حادثه مقصر و شریک می داند، از ابتدای سال 2021 تا به امروز پیشرفت قابل توجهی در دستگاه قضایی آمریکا داشته و مقام های ریاض مجبور به پاسخگویی به سئوالات مقام های قضایی آمریکا شده اند ولی علی رغم این پیشرفت ها، دولت آمریکا تا به امروز حاضر به افشای اظهارات مقام های ریاض نشده و اجازه نداده است تا اسناد و مدارک این پرونده در اختیار رسانه های خبری قرار گیرد.

این اقدام دولت آمریکا موجب خشم و ناراحتی خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر شده است، هدف اصلی خانواده های قربانیان اثبات این فرضیه است که عربستان سعودی در تسهیل این حملات نقش اصلی را ایفا نموده است.

تحقیقات قضایی نشان داده است که اتباع و شهروندان سعودی عاملان اصلی این حملات بودند ولی این تحقیقات تا به امروز ارتباط مستقیم عربستان سعودی با این حادثه را تایید ننموده است.

وکلای خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر از قاضی دادگاه خواسته اند تا محرمانه بودن جزئیات پرونده را لغو کند تا بتوانند به اسناد محرمانه و شهادت افرادی که سال قبل بازپرسی شده اند، دسترسی پیدا نمایند.

در حمله 11 سپتامبر 2001 به برج های دوقلوی تجارت جهانی، 19 نفر در عملیات هواپیماربایی دست داشتند که تحقیقات نشان می دهد 15 نفر آنها از شهروندان و اتباع سعودی بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1783

به "خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر خواهان روشن شدن نقش ریاض شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر خواهان روشن شدن نقش ریاض شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید