سیگنال مثبت امارات به ترکیه

به گزارش مجله نماشو، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده از برقراری روابط بین کشورش و ترکیه دفاع کرد و گفت که امارات اولین شریک تجاری ترکیه است.

سیگنال مثبت امارات به ترکیه

به گزارش فارس، این مقام اماراتی در گفت وگو با پایگاه خبری شبکه بلومبرگ گفت که امارات اولین شریک تجاری ترکیه در غرب آسیا بوده و کشورش به هیچ یک از اختلافات با این کشور افتخار نمی کند و مشکل اصلی ابوظبی با آنکارا این است که آن ها به دنبال افزایش نقش خود به حساب کشورهای عربی هستند.

به دنبال آشتی قطر و کشورهای تحریم کننده آن یعنی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، ترکیه از این تحول استقبال کرد. ترکیه طی نزدیک به چهار سال از قطر تمام قد دربرابر اقدامات این چهار کشور عربی حمایت و برای ممانعت از حمله به قطر به این کشور نیروی نظامی اعزام کرد.

انور قرقاش با این حال گفت: ما [برای برقراری روابط با ترکیه] آغاز بسیار خوبی داریم و این مسئله را که مرتبط با بحران قطر است، پشت سر گذاشتیم. ولی بین ما مسئله ای است که مربوط به ایجاد اعتماد میشود و ما نیاز به این داریم که این اعتماد ایجاد شود.

بلومبرگ به نقل از قرقاش می نویسد توافق العُلا [آشتی با قطر] شامل بندهایی است که ملزم به احترام به حاکمیت کشورها می کند و به دنبال حل افراطگرایی و تروریسم است.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکرای خلیج فارس دیروز چهارشنبه به میزبانی عربستان سعودی بعد از نزدیک به چهار سال تنش و قطع کامل روابط بین محور ریاض (امارات، بحرین و مصر) با قطر برگزار گشت و بنا به درخواست پادشاه سعودی این نشست به احترام تلاش های سلطان سابق عمان و امیر سابق کویت برای انتها دادن به این تنش و خصومت، نشست سران سلطان قابوس و امیر صباح نام گرفته است.

به رغم اظهارات مقامات اماراتی درباره این نشست و اعلام حمایت از توافق العلا، ولی عهد ابوظبی خود در این نشست شرکت نکرد و به جای او، حاکم دبی در نشست مذکور حضور پیدا کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1498

به "سیگنال مثبت امارات به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال مثبت امارات به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید