خبرگزاری فرانسه: تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه تغییری نکرده است

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که با وجود فرمان ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیرو های آمریکایی از سوریه، در عمل تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور تغییر چندانی نکرده است.

خبرگزاری فرانسه: تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه تغییری نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با گذشت سه هفته از فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج اغلب نظامیان این کشور از سوریه، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه به رسانه ها گفته است که تعداد نیرو های آمریکایی در سوریه در عمل تغییر چندانی نکرده و هنوز کمی کمتر از 1000 نظامی آمریکایی در این کشور حضور دارند.

ماه گذشته ترامپ پس از گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، خاطرنشان کرد نظامیان آمریکایی شمال سوریه را ترک می کنند. در پی این تصمیم، ترکیه به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری در شمال سوریه و علیه شبه نظامیان کرد دست به عملیات نظامی زد.

دو هفته بعد، این عملیات با دو توافق آتش بس با آمریکا و روسیه تعلیق شد. همزمان، ترامپ هم در اظهاراتی خلاف گفته های اولیه اش، خاطرنشان کرد که گروه کوچکی از نظامیان آمریکایی برای حفاظت از چاه های نفت در شمال و شمال شرق سوریه حضور خواهند داشت.

یک مقام آمریکایی در مورد تعداد کنونی نیرو های این کشور در سوریه گفته است: ما زیر 1000 نفر نیرو داریم و به خروج ادامه می دهیم.

روز جمعه مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد مأموریت نظامیان آمریکایی در سوریه، گفت: هدف از استقرار این نیرو ها جلوگیری از دسترسی داعش و دیگر بازیگران در این منطقه به نفت سوریه است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، حتی در داخل پنتاگون هم در مورد قانونی بودن این حضور که بهانه آن صرفا محافظت از نفت است، اختلاف نظر وجود دارد. بر اساس این گزارش، مقام های پنتاگون در نشست های غیرعلنی خود اذعان کرده اند که اگر شبه نظامیان کرد با دولت مرکزی سوریه به توافق برسند، واشنگتن نمی تواند از دسترسی دمشق به منافع نفتی سوریه جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 661

به "خبرگزاری فرانسه: تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه تغییری نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری فرانسه: تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه تغییری نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید