دومین اطلاعیه ناجا برای ضرورت رعایت شئون ماه رمضان

به گزارش مجله نماشو، نیروی انتظامی در اطلاعیه ای بر رعایت آداب و شئون ماه با برکت رمضان تاکید و گفت:برخی از هموطنان که به دلایل مختلف از جمله سفر، بیماری و ... توفیق درک ماه مبارک رمضان و روزه داری را ندارند، از آنان انتظار می رود نسبت به حفظ حرمت ماه صیام و فرارسیدن لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، به رعایت حقوق هموطنان روزه دار اهتمام ورزیده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری پرهیز کنند.

دومین اطلاعیه ناجا برای ضرورت رعایت شئون ماه رمضان

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران و مسلمانان جهان بر رعایت آداب و شئون این ماه با برکت و عمل به واجب الهی ، صبر و خویشتن داری تاکید و اعلام داشت: ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سالیان گذشته به واسطه شیوع بیماری کرونا در کشور متفاوت بوده و از حال و هوای خاصی برخوردار است، بنابراین لازم است هموطنان فهیم و عزیزمان همچون سنوات گذشته ضمن اهتمام به حفظ حقوق شهروندی و بهره مندی از فیوضات و برکات این ماه پرفیض، رعایت اصول و موازین بهداشتی را برابر پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مدنظر قرار دهند.

در ادامه این اطلاعیه می خوانید: برخی از هموطنان عزیز که به دلایل مختلف از جمله سفر، بیماری و ... توفیق درک ماه مبارک رمضان و روزه داری را ندارند، از آنان انتظار می رود با توجه به فرا رسیدن لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، نسبت به حفظ حرمت ماه صیام و این شب های عزیز و رعایت حقوق هموطنان روزه دار اهتمام ورزیده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری (معابر عمومی، خودروهای عمومی و شخصی، اماکن عمومی و صنوف، پارک ها و تفرجگاه ها و ...) پرهیز کنند.

پلیس نیز با همکاری سایر دستگاه های مربوطه، در اجرای وظایف محوله، پاسداری از ارزش ها و شعائر اسلامی، کاهش ناهنجاری و مفاسد اجتماعی، حفظ حقوق شهروندی و پاسخگویی به مطالبات عمومی ضمن نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به ارائه خدمات، با سعه صدر و رعایت اخلاق و شئون اسلامی، مقابله با هر گونه حرمت شکنی از قبیل تظاهر به روزه خواری در ملاء عام و ... را در دستور کار دارد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه می خوانید: فعالیت مراکز پذیرایی با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفا برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر مجاز است و مسئولیت رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد ابلاغی با صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

نیروی انتظامی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای هموطنان عزیز از همه شهروندان گرامی و صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف که نسبت به رعایت شئون اسلامی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی اهتمام داشته و مشارکت لازم را با پلیس و سایر مراجع مربوطه به عمل می آورند، تشکر و قدردانی می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3744

به "دومین اطلاعیه ناجا برای ضرورت رعایت شئون ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین اطلاعیه ناجا برای ضرورت رعایت شئون ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید