دیپلمات روس: ما انتظار تحریم های جدید از سوی انگلیس و اتحادیه اروپا را داریم

به گزارش مجله نماشو، سفیر روسیه در لندن گفت: احتمال اعمال تحریم های جدید ضدروسی، به بهانه شرایط پیرامون آلکسی ناوالنی از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس وجود دارد.

دیپلمات روس: ما انتظار تحریم های جدید از سوی انگلیس و اتحادیه اروپا را داریم

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آندری کلین سفیر فدراسیون روسیه در لندن گفت که اتحادیه اروپا و انگلیس ممکن است تحریم های جدیدی علیه این کشور در رابطه با شرایط پیرامون آلکسی ناوالنی اعمال نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کلین امروز در گفت وگو با خبرنگار تاس، به مناسبت روز دیپلماتیک در این کشور (10 فوریه، 22 بهمن ماه)، در رابطه با امکان اعمال تحریم های جدید ضدروسی، گفت: چنین خطری (اعمال تحریم ها علیه روسیه) همواره وجود دارد و در حال حاضر نیز بحث های گسترده ای در سطح کشورهای اروپایی در این زمینه جریان دارد و ما انتظار داریم که پس از سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مسکو، وی نشست های خود با وزرای خارجه کشورها را شروع نموده و سپس نشست سران اتحادیه اروپا برگزار شده و تحریم های جدیدی علیه روسیه اعلام گردد.

این دیپلمات ادامه داد: انگلستان نیز راه خاص خود را می رود و با وجود خارج شدن از اتحادیه اروپا، همچنان در رابطه با اعمال تحریم ها، اقدام آنها را تکرار نموده و البته بر اساس منافع ملی خود عمل می نماید. در بعضی موارد هم تحریم های خاص خود را دارد، برای مثال قانون ماگنیتسکی در سطح اتحادیه اروپا اعمال نشده، ولی در انگلیس به اجرا گذاشته شده است.

آندری کلین همچنین یادآور شد که روابط روسیه و انگلستان طی سال گذشته (2020) در سطح پایینی ثبات داشته و علائمی از بهبود شرایط مشاهده نشده است. به گفته وی، عملاً هیچ تبادل سفرهای دیپلماتیکی بین مسکو و لندن وجود نداشت و بعضی رویدادهای دوجانبه نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3268

به "دیپلمات روس: ما انتظار تحریم های جدید از سوی انگلیس و اتحادیه اروپا را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: ما انتظار تحریم های جدید از سوی انگلیس و اتحادیه اروپا را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید