رونالدو چطور خارج از فوتبال پول پارو می نماید؟

به گزارش مجله نماشو، مهاجم پرتغالی یوونتوس همواره حضور فعالی در تبلیغات داشته و درآمد هنگفتی در این عرصه به جیب زده است.

رونالدو چطور خارج از فوتبال پول پارو می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، کریستیانو رونالدو را به عنوان فوق ستاره فوتبال دنیا می شناسیم که توانسته است در یک دهه گذشته عملکرد بسیار خوبی در مستطیل سبز داشته باشد و بارها سطح بالا و مهارت گلزنی خود را ثابت نموده است. حضور در تیم های بزرگی چون منچستریونایتد، رئال مادرید و حالا یوونتوس باعث شده درآمد هنگفتی نصیب رونالدو گردد ولی همه چیز برای رونالدو به اینجا ختم نمی گردد.

به نقل از دیلی میرر، مهاجم پرتغالی در عرصه تبلیغات توانسته است حضور گسترده ای داشته باشد و در یک دهه گذشته در دنیای مدلینگ و تبلیغات فعال بوده تا نشان دهد خارج از مستطیل سبز هم مهارت دارد و پول هنگفتی به جیب زده است.

درآمد یک ساله فوتبالی رونالدو طبق ادعای فوربس 82.1 میلیون پوند و غیرفوتبالی (108 میلیون یورو) بوده است.

در زیر جزئیات قراردادهای تبلیغاتی او را مورد آنالیز قرار می دهیم:

کاسترول

رونالدو در سال 2009 با قراردادی دو ساله با شرکت کاسترول، سفیر تبلیغاتی این کمپانی شد. او 9 میلیون دلار طبق این قرارداد به دست آورد. در سال 2011 این قرارداد تمدید شد ولی مبلغ آن رسانه ای نشد.

شرکت فولاد مصر

یکی از جالب ترین قراردادهای تجاری رونالدو مربوط به شرکت فولاد مصر است. او در سال 2017 با این شرکت قرارداد تجاری امضا کرد. مبلغ این قرارداد تجاری نیز اعلام نشد.

نایک

کریستیانو رونالدو در سال 2016 یک قرارداد مادام العمر با این کمپانی امضا کرد. او اولین فوتبالیست تاریخ و سومین ورزشکار بعد از لبرون جیمز و مایکل جردن است که چنین قراردادی امضا می نماید. رونالدو از سال 2003 با این شرکت همکاری نموده و حتی وقتی بازنشسته هم گردد، این قرارداد ادامه دارد. مبلغ قرارداد نایک با رونالدو یک میلیارد دلار است.

شامپو کلیر

رونالدو در سال 2014 با این شرکت قرارداد همکاری بست و در تبلیغات تلویزیونی آن حاضر شد. این بازیکن 2 میلیون دلار از این تبلیغ به دست آورد.

ابزار تمرینی سیکس پک

این بازیکن در تبلیغات عجیبی حاضر بوده اما هیچ کدام به اندازه این تبلیغ عجیب نبوده است. او برای یک شرکت ژاپنی که ابزار تمرینی سیکس پک فراوری می نماید تبلیغ نموده است که مبلغ آن اعلام نشد.

شرکت مسافرتی

کریستیانو رونالدو با شرکت مسافرتی American Tourister قرارداد همکاری بست. از این تبلیغ، 312 هزار پوند معادل 400 هزار دلار عاید رونالدو شد.

بازی های کامپیوتری

عکس لیونل مسی چهار سال بر روی کاور EA اسپورت قرار داشت تا این که در سال 2017 با نظر طرفداران عکس مارکو رویس روی جلد رفت. در سال 2018 و در ادامه در سال 2019 عکس کریستیانو رونالدو روی جلد بازی های رایانه ای EA واقع شده است. این شرکت مبلغ قرارداد را اعلام ننموده است ولی به طور حتم رقمی میلیونی است.

شرکت محافظ گوشی

شرکت محافظ گوشی PanzeerGlass گفت با گذاشتن عکس کریستیانو رونالدو بر روی محصولات خود 1 میلیون دلار به این بازیکن خواهد داد تا قرارداد تجاری دیگر برای این بازیکن ثبت گردد.

ساعت مچی Jacob & Co

این بار کمپانی ساعت مچی Jacob & Co به استقبال رونالدو رفت و طی قراردادی که مبلغ آن رسانه ای نشد، از این بازیکن به عنوان مدل تبلیغاتی خود استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2890

به "رونالدو چطور خارج از فوتبال پول پارو می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونالدو چطور خارج از فوتبال پول پارو می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید