رونق کشاورزی در مناطق عشایری کهگیلویه با اجرای طرح های آبیاری

به گزارش مجله نماشو، رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: با اجرای طرح های آبیاری، کشاورزی در مناطق عشایری شهرستان کهگیلویه رونق میگیرد.

رونق کشاورزی در مناطق عشایری کهگیلویه با اجرای طرح های آبیاری

به گزارش از ، خداداد اجتهادی رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه با اشاره به نقش عشایر در تولید مواد پروتئینی و صنایع دستی گفت: عشایر شهرستان کهگیلویه با 15 هزار نفر جمعیت و 350 هزار راس دام، 25 درصد مواد پروتئینی و 35 درصد صنایع دستی مورد نیاز مردم را تولید می کنند.

خداداد اجتهادی اضافه کرد: برای توانمند سازی مناطق محروم عشایری و ایجاد اشتغال پایدار، زیرساخت های لازم برای رونق کشاورزی در شهرستان نیز اجرا شده که با اجرای این طرح ها بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی مناطق عشایری شهرستان کهگیلویه زیر کشت محصولا مختلف کشاورزی به صورت آبی می رود.

او اظهار داشت: کشاورزی در مناطق عشایری به صورت سنتی و ناپایدار است که با اجرای این طرح ها عشایر می توانند محصولات مختلف کشاورزی را به صورت آبکمک نوین تولید کنند و اراضی خود را به باغ نیز تبدیل کنند.

اجتهادی گفت: هدف از اجرای این طرح ها جهش تولید و افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح است که کمک زیادی به رونق اقتصادی عشایر می شود.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1119

به "رونق کشاورزی در مناطق عشایری کهگیلویه با اجرای طرح های آبیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق کشاورزی در مناطق عشایری کهگیلویه با اجرای طرح های آبیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید