سامانه املاک نمی تواند خانه های خالی را شناسایی کند، سامانه مودیان تا بهمن راه اندازی می گردد

به گزارش مجله نماشو، محمود علیزاده گفت: در حال حاضر سامانه ملی املاک و اسکان به بلوغ کامل نرسیده و نمی تواند خانه های خالی را شناسایی کند.

سامانه املاک نمی تواند خانه های خالی را شناسایی کند، سامانه مودیان تا بهمن راه اندازی می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، معاون سازمان امور اقتصادیاتی کشور در خصوص آخرین شرایط اخذ اقتصادیات از خانه های خالی بر اساس فهرست اعلامی وزارت راه و شهرسازی گفت: سامانه ملی املاک و اسکان به ثبات و پایداری لازم نرسیده و سازمان اقتصادیاتی آمادگی لازم را دارد که اگر در سامانه یک خانه خالی هم معرفی گردد، طبق ماده 54 مکرر اقتصادیات آن را اخذ کنیم.

معاون فنی سازمان امور اقتصادیاتی کشور تاکید نمود: در حال حاضر بر اساس داده ها و فهرستی که وزارت راه ارائه نموده شرایط خانه ها نامشخص و در حال آنالیز است. نمی توان به صورت قطعی گفت که این خانه ها خالی هستند.

وی ادامه داد: مکانیزمی که در قانون پیش بینی شده، این است که باید دوسال از خالی بودن این خانه ها گذشته باشد که هنوز سامانه این خروجی را نمی دهد.

علیزاده در پاسخ به این سوال که پیشتر معاون فناوری های سازمان اقتصادیاتی گفته بود، حتی آدرس دقیق از این خانه ها وجود ندارد، اما وقتی وارد سامانه می شوید کد پستی و آدرس دقیق آن وجود دارد، توضیح داد: موضوع اصلی این است که بتوان با قطعیت خانه های خالی را شناسایی کرد. در حال حاضر برای معاونت فناوری سازمان دسترسی در سامانه املاک و اسکان تعریف شده، اما نمی توان اقتصادیات مطالبه کرد.

معاون سازمان اموراقتصادیاتی در پاسخ به این سوال که وزیر راه گفته بود ما تا اینجا وظیفه داشتیتم وزارت اقتصاد می تواند که اقتصادیات بگیرد یا خیر؛ گفت: نمی تواند چنین چیزی باشد، اطلاعات این سامانه مبنای تشخیص خانه های خالی باید باشد، اگر خانه خالی است، از چه زمانی خالی بوده است. وزارت راه نیز در حال کوشش برای به بلوغ رساندن این سامانه بوده تا احتیاج های قانونی را برطرف کند. همکاری برای برطرف ایرادات وجود دارد.

علیزاده درباره قانون انتهاه های فروشگاهی نیز گفت: تا انتها سال امکان عملیاتی شدن آن فراهم می گردد و تا بهمن ماه سامانه مودیان راه اندازی خواهد شد. در صورتی که دیتا وجود داشته باشد، بر مبنای زمان بندی قانونی، انتهاه های فروشگاهی را جلو می بریم.

وی با اشاره به اینکه مودیان موظف هستند، از بهمن ماه در کارپوشه خود رویداد های اقتصادی را ثبت نمایند، بیان داشت: پذیرش اعتبار مودیان به وسیله این سامانه صورت می گیرد.

معاون فنی سازمان اقتصادیاتی در خصوص آخرین شرایط تمدید قانون فعلی اقتصادیات بر ارزش افزوده نیز گفت: خلا قانونی نداریم، چون یک فوریت لایحه دولت تصویب شده و در کمیسیون اقتصادی نیز نهایی شده و به صحن مجلس می رسد، قانون فعلی تا آخر سال جاری تمدید خواهد شد. اگر احتیاج باشد باز هم لایحه می دهیم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که چرا دولت تمدید قانون اقتصادیات ارزش افزوده را تا انتها 1400 دیده بود گفت: دولت این تصمیم را گرفت و نظر سازمان این بود تا زمان لازم الاجرا شدن قانون دائمی اقتصادیات ارزش افزوده، قانون فعلی تمدید گردد، چراکه قانون جدید تصویب شده و در حال برطرف ایرادات شورای نگهبان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3444

به "سامانه املاک نمی تواند خانه های خالی را شناسایی کند، سامانه مودیان تا بهمن راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه املاک نمی تواند خانه های خالی را شناسایی کند، سامانه مودیان تا بهمن راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید