ضرورت قوانین باشگاه داری در کشور از نگاه همواره با ورزش

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری خبرنگاران- رادیو ورزش امروز در برنامه همواره با ورزش به موضوع ضرورت و لزوم داشتن قانون باشگاه داری در ایران می پردازد.

ضرورت قوانین باشگاه داری در کشور از نگاه همواره با ورزش

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رادیو ورزش، در ایـران قـدمت باشـگاه داری بـه سـال هـای بسـیار دور مـی رسـد. در گذشـته باشگاه داری به شکل امـروزی آن وجـود نداشـت و کسـب درآمـد هـدف نبـود، بلکـه سلامت جسم و روح، ترویج فضایل انسانی، پهلوان پروری (نه قهرمان پروری) مـدنظر بود. برای ورزشکاران سلامت و افزایش قدرت بدنی، حفظ اصول جوانمردی و فتـوت و دینداری سرلوحه فعالیت های ورزشی بود.

مکان ورزشی زورخانه هـا بودنـد کـه هزینه های آن ها از طریق مردم تامین می شد و این اماکن کارکرد های اجتماعی دیگری هم داشتند، به طوری که کانونی بـرای کمـک بـه نیازمنـدان و محـل امنـی بـرای رفـع مسائل مردم محله محسوب می شدند. به تدریج با ورود رشته های مختلف ورزشی، نیـاز بـه تاسـیس امـاکن جدیـد در قالب باشگاه های ورزشی در شهر ها احساس شد و علاقه مندان از میان مـردم بانیـان این امر شدند و فعالیت های ورزشی را در انواع رشته ها شروع کردنـد.

بـا توسـعه ایـن فعالیت ها، دولت های وقت با تدوین و تصویب قانون باشگاه های ورزشی (در دهه 30) سعی کردند نظامی در باشگاه داری ایجاد کننـد؛ ایـن قـانون تقریبـا همسـو بـا قـوانین باشگاه داری در سایر کشور ها بود.

برنامه همواره با ورزش امروز به موضوع ضرورت و لزوم داشتن قانون باشگاه داری در ایران می پردازد.

آقایان احمد راستینه نماینده مجلس یازدهم و عضو فراکسیون فرهنگی و رئیس کمیته تربیت بدنی و ورزش، سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و اردشیر دادرس رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون تنیس از میهمانان امروز برنامه هستند.

بعلاوه برنامه با بخش یادداشت روز با اجرای بهمن اسدی، پیوست از طریق هوتن خداپرست و بسته گزارشی حمید خواجه خباز همراه است.

همواره با ورزش کاری از گروه ورزش و جامعه به تهیه کنندگی آقای هوشنگ للهی، گویندگی آقای سبحان اکرامی و کارشناسی آقای محمدرضا منصوریان امروز 27 آذر ساعت 18:30 از موج اف ام ردیف 92 مگاهرتز به روی آنتن رادیو ورزش می رود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2012

به "ضرورت قوانین باشگاه داری در کشور از نگاه همواره با ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت قوانین باشگاه داری در کشور از نگاه همواره با ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید