طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان اجرا می گردد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به شمال استان و از دریای عمان به جنوب استان کرمان در آینده نزدیک انجام می گردد.

طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان اجرا می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمد طاهری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، طول شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب را 457 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: فاضلاب پس از انتقال به تصفیه خانه، تصفیه می گردد و سپس پساب فاضلاب در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به هزینه کرد 50 میلیارد تومانی در بخش شبکه فاضلاب شهر کرمان، گفت: از آنجا که آ ب های زیر سطحی مسائل زیادی برای شهر کرمان ایجاد نموده اند، چاره ای جز نصب سیفون وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان توضیح داد: همکاری مردم در این زمینه سبب می گردد، فاضلاب بیشتری به پوسته زیرین شهر کرمان تزریق گردد و مسائل زیست محیطی را بکاهد.

طاهری با اشاره به بیلان منفی آب استان، گفت: در چند دهه گذشته 40 تا 50 درصد آب شهر کرمان از قنات حسین آباد تامین می شد که عمق چاه ها در آن موقع 150 متر و میزان آب دهی آن 60 تا 70 لیتر بر ثانیه بود که این رقم اکنون به 20 لیتر در ثانیه رسیده، در حالی که عمق چاه ها به 300 تا 350 متر پایین تر رفته است.

وی توضیح داد: در حال حاضر نه تنها آب در محدوده خاک استان کرمان برای فراوری و بهره برداری نداریم، بلکه از استان های همجوار نیز امکان انتقال آب به کرمان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به شمال استان و از دریای عمان به جنوب استان در آینده انجام می گردد،گفت: مطالعات این طرح ها صورت گرفته، اما انتقال آب هزینه های گزافی به همراه دارد که سبب به تاخیر افتادن طرح شده است.

طاهری با تاکید بر اینکه با وجود خشکسالی های پیاپی، استان کرمان بیشترین هدر رفت آب در کشور را به خود اختصاص داده است، اعلام کرد: بیشترین هدر رفت آب استان کرمان در بخش کشاورزی اتفاق می افتد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 336

به "طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح انتقال آب از دریای عمان به کرمان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید