عراق و مصر با حضور نخست وزیران 2 کشور 15 یادداشت تفاهم امضا کردند

به گزارش مجله نماشو، عراق و مصر با حضور مصطفی الکاظمی و مصطفی مدبولی نخست وزیران دو کشور 15 یادداشت تفاهم و برنامه همکاری امضا کردند.

عراق و مصر با حضور نخست وزیران 2 کشور 15 یادداشت تفاهم امضا کردند

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، عراق امروز 15 یادداشت تفاهم و برنامه همکاری با مصر در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل، منابع آبی، بهداشت، محیط زیست، دادگستری، سرمایه گذاری، مسکن، عمران، صنعت، تجارت و امور مالی مراسم رسمی با حضور نخست وزیران دو کشور امضا کردند.

در همین رابطه، سالار عبدالستار، وزیر دادگستری عراق و رانیا المشاط، وزیر همکاری بین الملل مصر یادداشت همکاری، آموزشی و تبادل تجربیات در زمینه دادگستری و امور قضایی امضا کردند.

مهدی رشید الحمدانی، وزیر منابع آب عراق هم یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آبی با رانیا المشاط، وزیر همکاری بین المللی مصر امضا کرد.

طه احمد عبدالسلام، مدیر اجرایی بازار اوراق بهادار عراق هم یادداشت همکاری در زمینه اوراق بهادار و بورس با رانیا المشاط، وزیر همکاری بین المللی مصر امضا کرد.

در زمینه محیط زیست هم، حسین محمد التمیمی، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق یادداشت همکاری فنی در زمینه حفاظت از محیط زیست با رانیا المشاط، وزیر همکار بین المللی مصر امضا کرد.

در حوزه بهداشتی هم، حسین محمد التمیمی، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق یاداشت همکاری با رانیا المشاط، وزیر همکاری بین المللی مصر به امضا رساند.

در زمینه حمل و نقل هم ناصر حسین بندر، وزیر حمل و نقل عراق توافق ترانزیت دریایی با کامل الوزیر همتای مصری خود امضا کرد.

همچنین نازنین محمد وسو، وزیر اسکان و عمران عراق یادداشت تفاهمی در زمینه ساخت راه ها و پل ها و پروژه ساخت و ساز با عاصم الجزار، وزیر اسکان مصر امضا کرد.

در زمینه تجاری نیز علا احمد حسن، وزیر تجارت عراق نیفین جامع وزیر تجارت و صنایع مصریش یادداشت تفاهمی در زمینه تجارت بین المللی و برگزاری نمایشگاه ها امضا کردند.

در حوزه صنعتی نیز منهل محمود عبدالرحمن، وزیر صنایع عراق و نیفین جامع وزیر تجارت و صنایع مصر یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری صنعتی امضا کردند.

همچنین منهل محمود عبدالرحمن، وزیر صنایع عراق و احمد سمیر فرج، رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده مصری یادداشت تفاهمی در زمینه حمایت از مصرف کننده امضا کردند.

در ادامه، سها النجار، رئیس سازمان سرمایه گذاری عراق و محمد عبدالوهاب، مدیرکل سازمان سرمایه گذاری و مناطق آزاد مصر یادداشت تفاهمی در زمینه سرمایه گذاری امضا کردند.

در پایان علی صبیح علی الساعدی، رئیس اتحادیه صنایع عراق و محمد زکی السویدی، همتای مصری اش پروتکل همکاری مشترک امضا کردند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، نشست مذاکرات هیئت های دولتی عراق و مصر به ریاست مصطفی الکاظمی و مصطفی مدبولی در بغداد برگزار شد.

براساس بیانیه رسمی دفتر الکاظمی که در کانال تلگرامی وی منتشر شده، الکاظمی در این جلسه تأکید کرد که عراق در پی گسترش روابط خود با مصر و تبدل آن به روابطی راهبردی در راستای منافع دو کشور است و از مواضع مصر در حمایت از عراق در جنگ با داعش تقدیر کرد.

الکاظمی از میزبانی این نشست توسط بغداد ابراز خوشحالی و تأکید کرد که در این نشست توافقنامه های مهمی در عرصه حمل و نقل، بهداشت، انرژی، برق، و همکاری در عرصه های علمی و فنی و فرهنگی امضا خواهد شد.

وی بر اهمیت استفاده از تجربه مصر در عرصه مسکن و بازسازی تأکید کرد و خواستار حضور شرکت های مصری در فرایند بازسازی عراق و مناطق جنگ زده شد.

کمیته مشترک روابط عراق و مصر از روز چهارشنبه فعالیت ها و نشست های خود را در بغداد در سطح وزرا آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3454

به "عراق و مصر با حضور نخست وزیران 2 کشور 15 یادداشت تفاهم امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق و مصر با حضور نخست وزیران 2 کشور 15 یادداشت تفاهم امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید