عسگری: نحوه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو به زودی اعلام می گردد

به گزارش مجله نماشو، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: حوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های جهانی را به زودی اعلام می کنیم.

عسگری: نحوه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو به زودی اعلام می گردد

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در مصاحبه با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی خبرنگاران؛ بیان نمود: رقابت های قهرمانی دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و برنامه تیم ملی برای حضور در این مسابقات را به زودی معین می گردد.

اساس حضور در تیم ملی شایسته سالاری است

او ادامه داد: برای معین ترکیب تیم ملی در این مسابقات به طور حتم رقابت های انتخابی برگزار می گردد که اساس آن بر شایسته سالاری تکواندوکاران است، اما روند وروش رقابت های انتخابی تیم ملی بعد از جلسه ای که با مسئولان فدراسیون و کار فنی تیم دارم اعلام می کنم.

مهمترین هدف تیم ملی رقابت های قهرمانی دنیا است

عسگری اضافه نمود: تمام فکر ما بعد از رقابت های فینال گرندپری، حضور در مسابقات قهرمانی دنیا است که اردیبهشت ماه سال 98 برگزار خواهد شد و این مسابقات به دلیل اینکه 120 امتیاز دارد از مهمترین هدف های تیم ملی است که باید به بهترین شکل برای آن آماده شد.

کار سختی در فینال گرندپری در پیش داریم

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت اردوی تیم ملی و ملی پوشان گفت: در مرحله فینال گرند پری 16 نفر از بهترین های دینا در هر وزن حضور دارند و ملی پوشان ما می دانند که در این مرحله کار سختی را در پیش دارند چرا که تمام اوزان در روز نخست برای مبارزه روی شیاپ چانگ می روند و مرحله فینال در روز دوم برگزار می گردد پس باید ورزشکاران ما از نظر فنی و جسمانی کاملا آماده باشند تا از سد حریفان خود عبور نمایند.

تمرینات سخت و فشرده ای را برای ملی پوشان در نظر گرفتیم

او توضیح داد: در این مرحله مدال برنز تنها به یک نفر تعلق می گیرد و این یعنی تمام تکواندو کاران باید برای کسب مدال حتی نشان برنز بسیار کوشش نمایند تا بتوانند با کسب امتیاز رنکینگ خود را برای رسیدن به المپیک 2020 توکیو ارتقا دهند. به همین دلیل تمرینات سخت و فشرده ای را برای ملی پوشان در نظر گرفتیم و آن ها در اردو زیر نظر کادر فنی در حال تمرین هستند.

حضور در رقابت ها پی مختلف به شرایط اقتصادی ورزش بستگی دارد

عسگری درباره حضور تیم ملی در رقابت های سال 2019 برای افزایش رنکینگ ملی پوشان و کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: حضور تیم ملی در رقابت ها و تورنمنت های مختلف بستگی به شرایط اقتصادی ورزش کشور دارد که به چه صورتی رقم می خورد. اکنون تمام تمرکز و هدف ما روی فینال گرندپری سال 2018 و مسابقات قهرمانی دنیای 2019 است.

رقابت های قهرمانی کشور بهترین فرصت برای تیم های استانی است

سرمربی تیم ملی درباره عملکرد تکواندوکاران و تیم ها در رقابت های قهرمانی کشور مطرح نمود: مسابقات قهرمانی کشور هر ساله در تقویم فدراسیون تکواندو واقع شده است و در زمانی معین با حضور تیم هایی از استان های مختلف برگزار می گردد. در این دوره از رقابت های برخی استان ها خیلی خوب ظاهر شدند، اما برخی تیم ها عملکرد متوسط یا ضعیفی داشتند و رقابت های قهرمانی بهترین فرصت برای استان ها است تا عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

اعزام مربیان حرفه ای به استان ها به ارتقا تکواندو کشور یاری می نماید

او در ادامه بیان نمود: به نظرم بهتر است که فدراسیون تکواندو مربیان حرفه ای و کار بلد خود را به صورت مقطعه ای به استان هایی که از نظر فنی در حد متوسط و ضعیف هستند اعزام کند تا این تیم ها هم از نظر فنی ارتقا داشته باشند و هیئت استان ها هم باید با جذب حامیان مالی در رقابت های کشوری شرکت نمایند تا ورزشکاران آن ها فضای این گونه مسابقات را تجربه نمایند تا سطح فنی تکواندو در کل کشور رشد چشمگیری داشته باشد.

بهترین تکواندوکاران مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی دعوت می شوند

عسگری مطرح نمود: ورزشکارانی هستند که از نظر فنی و هم ازنظر سنی شرایط خوبی داشتند که می توانیم از حضور آن ها در اردوی تیم ملی استفاده کنیم. در فاصله ای که تا زمان رقابت های دنیای خواهیم داشت از نفراتی که در رقابت های قهرمانی کشور عملکرد خوبی داشتند به عنوان حریف تمرینی در اردوی تیم ملی دعوت می کنم تا این ورزشکاران با شرایط تیم آشنا شوند و هم انگیزه ای برای ادامه کار خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اعتراض شدید ملی پوش تکواندو به عملکرد داوران لیگ برتر

ریزش دومینو وار در تکواندوی باشگاهی ایران

فقر قراردادی در تکواندو/ عرق هایی که ارزان روی شیاپچانگ می چکد

مهدوی: ایجاد التهاب به نفع تکواندو نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2836

به "عسگری: نحوه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو به زودی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسگری: نحوه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو به زودی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید