تور یونان: فرانسه و یونان توافق تسلیحاتی امضا کردند، دست رد آتن به سینه آمریکا

به گزارش مجله نماشو، وزارت دفاع فرانسه خاطرنشان کرد که یونان با قرارداد تسلیحاتی با پاریس برای خرید سه ناوچه موافقت نموده و پیشنهاد آمریکا برای انعقاد تواققی که می توانست منجر به لغو قرارداد پاریس گردد را رد نموده است.

تور یونان: فرانسه و یونان توافق تسلیحاتی امضا کردند، دست رد آتن به سینه آمریکا

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از نشریه دی سایت آلمان، فرانسه و یونان با هم توافق تسلیحاتی امضا نموده و آتن با خرید سه ناوچه از فرانسه پیشنهاد آمریکا را رد کرد.

وزارت دفاع فرانسه بیان کرد که یونان قرارداد تسلیحاتی با پاریس امضا نموده و سه ناوچه از شرکت ناوال فرانسه را خریداری خواهد نمود. این ناوچه ها در زمینه های دفاعی و مداخلات نظامی قابل استفاده است و قرار است تا سال 2026 به نیروی دریایی یونان تحویل داده گردد. یونان هم انجام این معامله تسلیحاتی را تایید نموده است.

این توافق از آنجایی که در یک فضای سیاسی متشنج منعقد شده است قابل توجه است. یونان حدود 10 هفته پیش یک نامه تعهد آمیز برای خرید کشتی های فرانسوی را امضا نموده بود.

دولت آمریکا در هفته جاری یک پیشنهاد رقابتی را به یونان ارائه داد و آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا در بیانیه ای بیان کرد، فروش 6.9 میلیارد دلاری چهار فروند ناوچه ضربتی ساخت کمپانی لاکهید مارتین آمریکا به یونان را تایید نموده است. این آژانس بعلاوه برنامه 2.5 میلیارد دلاری لاکهید مارتین را برای تقویت و ارتقای ناوچه کلاس MEKO یونان شامل افزودن و ارتقای سیستم های تسلیحاتی و الکترونیکی را تایید نموده بود.

اگر یونان با این توافق تسلیحاتی با آمریکا موافقت می کرد باید تعهدات خود با فرانسه را زیر پا می گذاشت.

چندی پیش امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا موسوم به آکوس به لغو قرارداد 90 میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی منتهی شد که این مسئله خشم فرانسه را برانگیخت.

فرانسه بر سر توافق آکوس سفرایش را از آمریکا و استرالیا فراخواند و این پیمان را خنجری از پشت از سوی متحد خود دانست چون کانبرا توافق چندین میلیادر یورویی برای خرید زیردریایی های متعارف فرانسوی را به هم زده و با آمریکا وارد معامله شد.

این بار و در توافق با یونان فرانسه پیروز شد آمریکا را به عقب براند؛ اما این تفاوت کوچک وجود داشت که توافق آمریکا و استرالیا بدون اعلام قبلی انجام شد، اما بر اساس اطلاعات وزارت دفاع فرانسه این بار آمریکای ها در این باره به فرانسوی ها هشدار داده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2192

به "تور یونان: فرانسه و یونان توافق تسلیحاتی امضا کردند، دست رد آتن به سینه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: فرانسه و یونان توافق تسلیحاتی امضا کردند، دست رد آتن به سینه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید