لندن: پیشنهاد توافق تجاری اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل قبول است

به گزارش مجله نماشو، یک منبع مطلع دولت انگلیس گفته است که مذاکرات بین لندن و بروکسل بر سر توافق تجاری پسابرگزیت همچنان ادامه خواهد یافت ولی لندن بر این باور است که پیشنهاد فعلی اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل قبول است.

لندن: پیشنهاد توافق تجاری اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل قبول است

با ما سفر کنید و با تور پاییز 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع دولت انگلیس روز شنبه گفت: مذاکرات بین لندن و بروکسل درباره توافق تجاری پسابرگزیت ادامه خواهد یافت ولی بریتانیا همچنان معتقد است که پیشنهاد فعلی اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اورسولا فون درلین رئیس کمیسیون اروپا هر دو روز آدینه گفتند که بریتانیا احتمالا طی هفته های آینده بدون دستیابی به توافق تجاری از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

این منبع مطلع دولت انگلیس گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد، ولی پیشنهادات ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل قبول است. هرگونه توافقی باید عادلانه و منصفانه باشد و به این موضع ساختاری و اساسی احترام بگزارد که بریتانیا طی 3 هفته آینده یک کشور مستقل خواهد بود.

حدود سه هفته زمان تا انتها امسال میلادی و اتمام دوران گذار انگلیس باقی مانده است.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه باید مجلس اروپا و احتمالاً مجلس های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی اجرا شده را تصویب نمایند.

یک دیپلمات اروپایی نیز گفته است که اختلافات بر سر 3 مسئله اساسی و اصلی یعنی حقوق ماهیگیری، حل و فصل منازعات و رقابت مالی همچنان به قوت خود باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1435

به "لندن: پیشنهاد توافق تجاری اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: پیشنهاد توافق تجاری اتحادیه اروپا همچنان غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید