ماسک های شارژی با پورت USB

به گزارش مجله نماشو، آن ها برای این ماسک یک درگاه همه گذر USB طراحی نموده اند که با اتصال به شارژر تلفن همراه، الیاف کربن تعبیه شده در لایه داخلی، ماسک را تا 158 درجه سانتیگراد، گرم می نماید و این همان درجه حرارتی است که برای از بین بردن ویروس کرونا و سایر ویروس ها کافی است.

ماسک های شارژی با پورت USB

محققان دانشگاهی تکنیک ماسک جدیدی اختراع نموده اند که می تواند با استفاده از گرمای فراوری شده در شارژر تلفن همراه، ویروس کرونا را نابود و از آلوده شدن صاحب ماسک به این ویروس جلوگیری کند.

آن ها برای این ماسک یک درگاه همه گذر USB طراحی نموده اند که با اتصال به شارژر تلفن همراه، الیاف کربن تعبیه شده در لایه داخلی، ماسک را تا 158 درجه سانتیگراد، گرم می نماید و این همان درجه حرارتی است که برای از بین بردن ویروس کرونا و سایر ویروس ها کافی است.

هدف از ابداع این ماسک یاری به کارکنان پزشکی برای استفاده چندین باره از ماسک شان است. فرآیند ضدعفونی و ویروس کشی در این ماسک حدود 30 دقیقه طول می کشد.

کاربران ضمن تحسین این ابداع، آن را جزو فناوری های مورد احتیاج بشر عنوان می نمایند و امیدوارند این ماسک با قیمت مناسب در بازار عرضه گردد که عموم مردم بتوانند از آن استفاده نمایند.

این دسته از کاربران معتقدند این ماسک های شارژی مقرون به صرفه خواهند بود و برای گروه های پرخطری که در معرض بیماری های تنفسی به علت آلودگی های روز افزون هوا هستند بسیار کاربردی خواهد بود، همچنین به سلامت جامعه پزشکی که در ارتباط مستقیم با بیماران مختلف قرار دارند یاری شایانی خواهد نمود.

بعضی از کاربران، اما عنوان می نمایند این ماسک ها باید گران باشد و همه مردم از عهده خرید آن برنخواهند آمد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1161

به "ماسک های شارژی با پورت USB" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک های شارژی با پورت USB"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید