محققان: تزریق یک دز واکسن برای محافظت در برابر نوع هندی کرونا کافی نیست

به گزارش مجله نماشو، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد تزریق تنها یک دز واکسن در برابر گونه هندی کرونا محافظت ایجاد نمی کند.

محققان: تزریق یک دز واکسن برای محافظت در برابر نوع هندی کرونا کافی نیست

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از آی نیوز، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد تزریق تنها یک دز واکسن در برابر گونه هندی کرونا محافظت ایجاد نمی کند.

راوی گوپتا، از دانشگاه کمبریج و عضو کمیته مشورتی دولت انگلیس در زمینه بیماری های تنفسی (NERVTAG) می گوید: علاوه بر عدم اثربخشی یک دز واکسن در برابر گونه جهش مضاعف که در هند اتفاق افتاده، اگر قبل از واکسیناسیون جوانان محدودیت های قرنطینه برداشته گردد ویروس می تواند از کنترل خارج گردد.

داده های تازه بهداشت عمومی انگلستان (PHE) نشان می دهد، یک دز مصرفی واکسن به ویژه در برابر ونه هندی کرونا محافظت نمی کند و این وضعیتی است که بسیاری از بزرگسالان در دوره کاهش محدودیت ها در آن قرار دارند.

به گفته کارشناسان، گونه هندی کرونا سازگاری با سیستم ایمنی بدن افراد را نشان می دهد، به این معنی که می تواند نسخه هایی از خود را سریع تر ساخته، سریع تر وارد سلول ها گردد و درنهایت سریع تر باعث بیماری گردد.

راوی گوپتا هشدار می دهد: موج تازهی که بواسطه شیوع گون هندی کرونا اتفاق افتاده می تواند جهت بازگشایی جامعه را از بین ببرد؛ آنالیز ها نشان می دهد در هند افرادی که واکسینه شده اند یا قبلا به کرونا مبتلا شده اند مجدد باه گونه تازه این ویروس آلوده شده اند؛ بنابراین، این گواه خوبی بر سازگاری ویروس است و این مسئله در طولانی مدت نگران کننده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2970

به "محققان: تزریق یک دز واکسن برای محافظت در برابر نوع هندی کرونا کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: تزریق یک دز واکسن برای محافظت در برابر نوع هندی کرونا کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید