مخالفت لندن و واشنگتن با فروش ناوهای جنگی فرانسه به روسیه

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: مقام های رسمی انگلیس و آمریکا رسما مخالفت خود را با اقدام فرانسه برای فروش ناوهای جنگی میسترال به روسیه اعلام نموده اند.

مخالفت لندن و واشنگتن با فروش ناوهای جنگی فرانسه به روسیه

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24، مخالفت آشکار انگلیس و آمریکا با اقدام روسیه برای فروش ناوهای جنگی میسترال به روسیه در شرایطی است که سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین موجب تشدید تنش در روابط مسکو و غرب شده است.

بر اساس این گزارش دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تاکید نمود: اجرای کامل این قرارداد در شرایط کنونی از نظر انگلیس غیر قابل تصور است. ما باید فشارها بر روسیه را همراه با همه شرکای مان افزایش دهیم و تا زمانی که روسیه این طور رفتار می نماید باید نوع روابط تجاری و مالی خود را با مسکو تغییر دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: اتحادیه اروپا باید تحریم های سختی را علیه روسیه اعمال کند که توقیف اموال و دارایی های نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بخشی از این تحریمها خواهد بود.

جورج اسبورن وزیر دارایی انگلیس نیز تاکید نمود: لندن برای وارد کردن ضربه مالی به روسیه به وسیله اعمال تحریمهای بیشتر آماده است چرا که هزینه انفعال در برابر روسیه به مراتب بیشتر خواهد بود.

یک مقام رسمی دولت آمریکا نیز که نامش فاش نشده بار دیگر بر مخالفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با قرارداد تحویل ناوهای جنگی میسترال به روسیه تاکید نموده است.

رئیس جمهور فرانسه نیز تاکید نمود: تصمیم برای تحویل ناو جنگی میسترال به روسیه بستگی به رفتار و رویکرد مسکو در قبال بحران اوکراین دارد.

فرانسوا اولاند توضیح داد: نخستین ناو جنگی میسترال تقریبا آماده شده و طبق برنامه اکتبر آینده به روسیه تحویل داده خواهد شد ولی تحویل دومین ناو جنگی میسترال به روسیه بستگی به رفتار و رویکرد مسکو در بحران اوکراین خواهد داشت.

اولاند اضافه کرد: در شرایط کنونی هنوز در مورد تحریم هایی که تحویل این ناو جنگی به روسیه را ممنوع کند تصمیمی اتخاذ نشده و فرانسه میخواهد طبق برنامه قبلی نخستین فروند از این ناوها را به روسیه تحویل دهد. ولی اینکه آیا دومین فروند از این ناو به روسیه تحویل داده خواهد شد و یا فرانسه به این قرارداد پایبند خواهد بود بستگی به روسیه دارد.

این در حالی است که دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه نیز روز گذشته تاکید نمود: من شک دارم که فرانسه این قرارداد را لغو کند چرا که لغو این قرارداد بیشتر برای فرانسه بد خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدوارم فرانسه به قرارداد تحویل ناوهای میسترال به روسیه پایبند بماند. صحبت از قرارداد چندین میلیارد یورویی است. فرانسه بسیار عملگرا است و من شک دارم که آنها این قرارداد را لغو نمایند.

پس از تحولات اخیر اوکراین و افزایش تنش در روابط روسیه و غرب، آمریکا فشار زیادی را بر دولت فرانسه وارد نموده است تا از تحویل کشتی های میسترال به روسیه خودداری کند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 673

به "مخالفت لندن و واشنگتن با فروش ناوهای جنگی فرانسه به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت لندن و واشنگتن با فروش ناوهای جنگی فرانسه به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید