مرجعی برای اطلاع رسانی درباره رفتارشناسی کرونا نداریم

به گزارش مجله نماشو، مصطفی قانعی در مصاحبه با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نتیجه تحقیقات در خصوص رفتار شناسی ویروس کرونا که توسط محققان کشور انجام می گردد در کمیته علمی مقابله با کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد یا خیر گفت: رفتارشناسی و خصوصیات ویروس کرونا، موضوع مورد بحث در کمیته علمی نیست. کار کمیته، بیشتر مربوط به پروتکل تشخیص و درمان است.

مرجعی برای اطلاع رسانی درباره رفتارشناسی کرونا نداریم

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا عنوان نمود: البته که آخرین یافته ها در زمینه ویروس کرونا در کمیته علمی مورد بحث قرار می گیرد اما در نهایت تاثیر این تحقیقات را در پروتکل تشخیص و درمان مبتلایان به کووید 19 پیگیری و مورد بحث قرار می دهیم.

قانعی با تاکید بر اینکه ما هر چه علم داریم باید در تشخیص زودتر یا درمان بهتر این بیماری به کار بگیریم، اظهار داشت: در واقع اطلاع رسانی رفتارشناسی ویروس کرونا که تخصصی است به وسیله همکاران علمی صورت می گیرد؛ این تحقیقات به صورت مقاله دست به دست می گردد و خروجی نهایی همه آنها مقاله است؛ نکته ای که وجود دارد این است که به خاطر تغییراتی که در این تحقیقات وجود دارد و یک نظریه امروز و نظریات دیگری بعد از آن ارائه می گردد نمی توانیم درباره این دست از تحقیقات صد در صد به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یعنی در کشور مرجعی در خصوص رفتار ویروس کرونا نداریم، گفت: در خصوص مطالعات روی خصوصیات ویروس مرجعی نداریم؛ البته که ضروری است اطلاعات و نتیجه تحقیقات معین و جمع بندی گردد که به صورت روزانه، هفتگی و … اطلاع رسانی گردد که چنین اقدامی انجام نمی گردد.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان پیشنهادی گفت: ما در این کمیته پیشنهاداتی مبنی بر ارائه اطلاعات در خصوص مطالعه روی خصوصیات ویروس کرونا می دهیم اما باید ببینیم که چقدر ارائه چنین اطلاعاتی ضرورت دارد و از آن استقبال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3651

به "مرجعی برای اطلاع رسانی درباره رفتارشناسی کرونا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرجعی برای اطلاع رسانی درباره رفتارشناسی کرونا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید