بازسازی آپارتمان: بازسازی و بهسازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام به انتها رسید

به گزارش مجله نماشو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی و بهسازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام به خاتمه رسید.

بازسازی آپارتمان: بازسازی و بهسازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام به انتها رسید

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

پیروز حناچی، رئیس مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران گفت: با توجه به اینکه این بنا به شماره 31096 در سال 1396 به ثبت ملی رسیده است، تمامی تصمیمات اجرایی و طرح بازسازی بنا نیازمند تأیید وزارت میراث فرهنگی بود؛ به همین دلیل کمیته ای جهت تسهیل تصمیم گیری با حضور ناظران میراث فرهنگی و نمایندگان کارفرما و دانشگاه تهران شکل گرفت و کلیه اقدامات اجرایی بعد از تصویب در این کمیته و تأیید ناظران میراث فرهنگی به اجرا عایدی.

وی درخصوص موانع طرح نیز گفت: با توجه به برنامه زمانی اجرایی باید این طرح بسیار زودتر به اتمام می رسید اما با توجه به شرایط حاد کرونا و بعلاوه مسائل اقتصادی، چندین مرحله عملیات اجرایی متوقف و یا به کندی پیش رفت. البته خاتمه این پروژه به صورت کامل در سال 1400 به اتمام رسید و تحویل موقت شد.

رئیس مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران بعلاوه در مورد ویژگی های خاص این پروژه نیز بیان داشت: در این پروژه از فناوری های به روز با رعایت اصول حفاظت بهره برده شده است. وجه تمایز این طرح، پررنگ بودن جنبه های پژوهشی و کاربست آن در عملیات اجرایی بود. از سوی دیگر فرصت فراهم شده برای دانشجویان و پژوهشگران برای حضور در کارگاه و کارآموزی یکی از نقاط مهم دیگر این طرح بود.

حناچی گفت: در کنار همه مسائل فنی، این اقدام یکی از معدود پروژه های بازسازیی در کشور بود که اطلاعات تخصصی آن بصورت شفاف از کلیه مراحل پروژه در اختیار همگان قرار می گرفت. از ابتدای طرح با راه اندازی وبسایت پروژه، کلیه اطلاعات اولیه بنا به همراه طرح های بازسازیی و بعلاوه مراحل اجرایی در دسترس عموم نهاده شد که این یکی از اهداف اصلی مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر به جهت افزایش سطح تعامل تخصصی و انتشار اطلاعات در پروژه های پژوهشی کاربردی است.

وی ابراز امیدواری کرد: این اثر ارزشمند که به عنوان یک عنصر هویتی شاخص در شهر تهران و محله بهارستان شناخته می گردد، بعد از بهره برداری در معرض بازدید و استفاده عموم قرار گیرد و تهران یکی دیگر از عناصر ارزشمند خود را مجدداً در اختیار بگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2153

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی و بهسازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی و بهسازی خانه تاریخی ظهیرالاسلام به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید