معترضان هندوراسی درب سفارتخانه آمریکا را به آتش کشیدند

به گزارش مجله نماشو، گروهی از مردان نقابدار در پایتخت کشور هندوراس که در سه هفته اخیر شاهد تظاهرات بوده، اقدام به آتش زدن تلی از لاستیک و تایر در مقابل ورودی سفارتخانه آمریکا در این شهر کردند.

معترضان هندوراسی درب سفارتخانه آمریکا را به آتش کشیدند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش شد که دست کم شش لاستیک در این محل به آتش کشیده شد که ستون بزرگی از دود مشکی رنگ را در آسمان بالای این سفارتخانه به آسمان فرستاد و بعد از این اقدام بلافاصله نیروهای امنیتی هندوراس آغاز به خاموش کردن آتش با کپسولهای آتش نشانی کردند.

چندین هفته است که هندوراس شاهد اعتراضات هزاران تن از معلمان و کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور علیه یک سری احکام اخیرا صادر شده از سوی ریاست جمهوری است که به گفته آنها منجر به اخراجهای گسترده کارکنان در مدارس و بیمارستانهای این کشور خواهد شد.

در دور اخیر این تظاهرات در روز پنجشنبه در پی حمله پلیس هندوراس به یک راهپیمایی معترضان دست کم 25 تن مجروح شدند و بسیاری از آنها از بابت شلیک گاز اشک آور دچار آسیب دیدگی شدند.

سویاپا فیگوئروا، رهبر معترضان و رئیس انجمن کارمندان بهداشت و درمان هندوراس گفت، عامل آتش سوزی روز آدینه در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در پایتخت هندوراس نفوذی های دولت دیکتاتور این کشور هستند.

یک شبکه تلویزیونی محلی اقدام به پخش تصاویری از کسانی که این آتش سوزی را به راه انداختند، کرد اما تعیین نشد که این افراد چه کسانی هستند و این که نگهبانان بیرون سفارت چرا جلوی آنها را نگرفتند. همچنین گزارش شد که یک فروشگاه نیز از سوی یک سری اوباش نقابدار مورد حمله قرار گرفته است.

این اتفاق یک روز بعد از آن افتاد که سفارت آمریکا در هندوراس از معترضان در این کشور خواست از خشونت در اعتراضاتشان پرهیز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4575

به "معترضان هندوراسی درب سفارتخانه آمریکا را به آتش کشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان هندوراسی درب سفارتخانه آمریکا را به آتش کشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید